VivanDivan

VivanDivan

fredag 30 december 2011

Emilia berättar hur barn blir till…:-) + 4D ultraljud

Nu är det dags för lite barncitat igen. Tycker ni jag är för tjatig med mina ständiga inlägg med mina barns kommentarer och samtal? Kanske bara är jag som tycker det är hysteriskt kul att lyssna på barns förklararingar till saker och ting. Imorse förklarade Emilia för Felix hur barn blir till.

Emilia: “Bebisen kommer ut ur “pullan” på mamman”

Felix: “Men den ligger ju i magen”

Emilia: “Ja men den måste ju komma ut också”

Felix: “Hur kommer den in i magen då?”

Emilia: “Den förs över från pappa”

Felix:”Hur då?”

Emilia:”När mamma och pappa pussas förs det över ett ägg som mamma sväljer och då kommer det ner i magen”

Så självklart för henne och inte är hon ju så långt från sanningen heller :-) De kan gärna få tro på den där historien ett tag till…

För att få en röd tråd i inlägget visar jag idag lite bilder på min lille son i 4D ultraljud som vi gjorde när jag var i vecka 28 tror jag. Helt fantastiskt var det och vi har även en film som vi fick med oss. Detta går att göra på bl a kliniken Tittut i Stockholm och jag kan varmt rekommendera det. Fantastisk upplevelse…

VIVECA MOLIN20070519100120006VIVECA MOLIN20070519100039407VIVECA MOLIN20070519100205280VIVECA MOLIN20070519100410907VIVECA MOLIN20070519100501681VIVECA MOLIN20070519102456210

De ser kanske lite läskiga ut men jag lovar, slutresultatet som kom ut var världens sötaste (enligt mina ögon)….:-)

höst07 013

Här är Felix bara några dagar gammal. När man tittar på såna här bilder blir man ju fatkiskt lite sugen på en liten igen..

♥ Puss  & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Å...underbara lilla beby..Vart tog tiden vägen....kram kram :))

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte alls det är för många citat, jag gillar det och skrattar gott. Jag känner faktisk inget sug på flera barn konstigt nog. Jag kanske kan bli nöjd ändå, vilket jag inte trodde.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken liten goding!Och jag älskar barncitat :-) Fortsätt med sådana!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara kommentarer från ungarna! Mer sånt! Och visst är han söt den lilla nykläckta! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar