VivanDivan

VivanDivan

fredag 9 december 2011

Mer Blendatankar och snöstorm

God morgon sötnosar! Idag viner snön utanför fönstret. Det måste ha kommit över en decimeter blötsnö inatt och det blåser något fruktansvärt. Blir inte sådär jättekul att ge sig ut på vägarna. Berättade för Emilia att vi måste köra försiktigt idag med bilen och då svarade hon så klokt och lugnt som bara barn kan: “Mamma, om du åker i diket och får åka till akuten så kommer jag komma med blommor till dig varje dag”

Tänk att barn har svar på allt och de är ofta så naturliga och ärliga oc h allt är så enkelt för dem. Önskar ibland man hade kvar det där sättet att tänka. Tänk vad mycket färre bekymmer man skulle ha :)

Tack för alla Blenda-tips igår förresten. En snäll bloggläsare har erbjudit mig att köpa hennes 0a som hon beställt och annars skickar tillbaka. Doc är jag ju lite osäker på storleken. Tror ni jag kan ha en 0a? Hur är den i storlek? Har hört att den ska vara rymlig men jag tänker mest på längden. Vill ju ha den med strumpbyxor under som klänning och då får den ju inte bli för kort…

Dagens idag är klänning och sjal Ester Elenora, underklänning Ellos och stövlar Mukkluks. Är det sånt här snöoväder blir det varm-stövlarna…

P1200110P1200108P1200105P1200103P1200102P1200101P1200100P1200095P1200096P1200099P1200098

Emilia snuttan är redan påklädd här så nu blir det full rulle. Ha det gott

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Otroligt vilken inställning barn har - hade också önskat jag kunde tänka som dem ibland :-)

    Blenda short dress är just short - jag har en 0:a men tycker den blir kort t o m till mig. Jag är 157 cm lång, se här hur den sitter på mig: http://oddmollytigern.blogspot.com/search?q=blenda
    Dock är den röda lite längre än den svarta, så det skiljer tydligen lite mellan färgerna. Svårt att råda, men jag hade nog tagit en 1:a om jag var du!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Barn är underbara i sitt sätt att tänka. Så enkelt och logiskt oftast. Vuxna krånglar ofta till det.

    Superfin kombo!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt :) Jag tror du ska ta din vanliga stl. Den är rymlig på ett snyggt sätt men den är inte så lång. Jag brukar iof ha en Chrysalis under som förlängare om jag bara har strumpor. Fin dagens också! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar