VivanDivan

VivanDivan

fredag 2 december 2011

Att ta ledigt en eftermiddag…

Halloj bloggisar! Igår blev det sen jobbkväll igen så jag bestämde lite snabbt att jag skulle ta ledigt i eftermiddag och bara umgås med mina små. Kanske julpyssla lite. Har inga möten i eftermiddag så det är ok och det är skönt att kunna göra det när det har varit körigt en längre period. Har dessutom varit en riktigt intensiv morgon/förmiddag och jag hann inte blogga imorse för det körde ihop sig lite. Men nu är man ledig två och en halv dagar i a f. Det blir väl förstås lilte städning men jag känner att vi måste umgås i familjen också. Nån som har något bra tips på en trevlig och inte så avancerad familjeaktivitet. Jag tror inte det behöver vara så “flashigt” Barnen kan vara nöjda med så lite bara de får vara med sina föräldrar. Och dessutom har ju de också intensivt på dagis hela veckorna så de kanske inte heller vill ha superaktiviteter hela helgerna. Nä, mys ska vara temat i helgen…

Dagens idag består av jeans G-star, skor Jeffrey Campbell lita fur, skjorta Minimum och tröja med guldfärg i från KappAhl inhandlad med 50% rabatt. Tror det blev under 200 kr. Rätt stor i storlek. Jag har en Small och den är rätt generös. Lite längre bak. Superfint med metallic just nu tycker jag…

P1190906P1190907P1190908P1190909P1190910P1190911P1190912

Ha en finfin dag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. SnyggoVivvi slår till igen med en outfit!
    Jag har inte så många tips på mysiga aktiviteter men att spela wii sports framför teven och att alla deltar är jätteroligt. Jag spelar bowling med min svärmor och med 7åriga marodörsläktingen. Jätteroligt men kanske inte den lugnaste aktiviteten.
    Annars är väl bakning av julgodis det mysigaste som finns.

    Kramar och ha nu en fin eftermiddag!
    L

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker top! Jag har lite paus här vid skrivbordet och surfar istf att luncha hehe
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad glittrig och fin du är! Klart du ska ha lite ledigt. Hoppas du kommer på något bra och inte alltför ansträngande att hitta på. Kram

    SvaraRadera
  4. Du är SÅ fin! Pepparkaksbak kanske? eller lussekatter, eller kanske klä granen (om man har nån plastgran då, annars lär väl granen tappa alla barr innan jul). Eller kanske strosa på någon julmarknad och dricka varm choklad? Eller något zoo? Eller bara vara hemma och kolla någon mysig film, kanske ha spa-dag med ansiktsmasker och nagellack?

    SvaraRadera
  5. Vi gjorde en grej i vår familj nu nyligen, man kan passa på nu när det ändå inte är någon snö; vi gjorde fika-picnic i skogen, först åkte vi förbi ett kondis, alla fick välja sin favorit, sedan hade vi med saft (varm drickchoklad passar om det är kyligt) och kaffe till oss vuxna. Sedan hittade vi en mysig plats i skogen där vi hade vår picnic. Därefter passade vi på att plocka med oss kottar och kvistar m m, som vi bl a målat och ska julpyssla med. Det var riktigt mysigt i all sin enkelhet.

    Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar