VivanDivan

VivanDivan

torsdag 1 december 2011

Lite adventspyntat nu då…

God kväll! Lovade ju i måndags att ni skulle få se lite bilder på mitt storstädar-pyntnings-ryck i köket och matsalen så här kommer det….

Köksfönster nummer 1

P1190813

Köksfönster nummer 2. Tyvärr har min ena röda stake gått sönder så jag fick improvisera lite och ställde årets adventsljusstake i det ena fönstret. Få se om jag hittar en ny stake…Efter jul ska vi nog ta och måla om köksmöbeln vit. Tror det kan bli snyggt.

P1190812

Såhär blev årets stake. Hjärtformat fat med lite glittrande grus som faktiskt liknar snö. Lite grövre ljus, lite grönt och rött och siffror i metall. Dessa ska jag dock fästa lite bättre för snörena var lite för korta. Ska nog köpa nåt smalt rött band kanske och knyta runt med.

P1190789P1190788P1190784

På köksbordet tog jag min Ittala stålbricka och ställde några ljus från Hemtex och en kvist i vas.

P1190791

Blev rätt mysigt ljus faktiskt med brickan som liten spegel…

P1190792

En lingonkrans fick komma med hem också.

P1190794

Det är bara i köket vi kör jul-rött. Resten av huset går mycket i silver, guld, vitt och grönt iår. I matsalen körde jag på vita julstjärnor och ljus…

P1190808P1190805P1190803

Golvljusstaken är egentligen inte så snygg men när man tänder alla ljus blir det sååå himla mysigt så den får bo kvar. Ställde en vas med en kvist bredvid för lite julkänsla. Ljusen har lite olika vita nyanser och egentligen vill jag ha nåt i silver också men hittade inte det i måndags..

P1190809

Ljusmanchett i fuskgran

P1190802

Matsalsbordet

P1190801

Måndagskvällens tomtenissa. Spelade julmusik och satte på tomteluvan så jag fick lite inspiration. Här med adventsriset i hallen.

P1190815

Ha en riktigt fin kväll. Jag är inte så aktiv i bloggvärlden just nu men det är lite personliga skäl och jag lovar att komma ikapp senare. Nu måste jag koncentrera mig på mitt jobb och mitt privatliv så att jag kan komma tillbaka sen med nya krafter. Jag måste göra sådant som jag inte blir stressad eller oroad över och att ha en blogg tar ju lite tid och att dessutom hinna läsa runt hos alla fina bloggvänner jag funnit här hinns inte riktigt med. Jag läser men kanske inte är så aktivt kommenterare. Jag kommer snart igen, jag lovara och hoppas ni hänger kvar…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Klart vi hänger kvar!! Man har ju inte alltid tid till allt man vill. Så fint du har gjort hemma! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi hänger kvar och man hinner verkligen inte kommentera hos alla man vill;) Du har ju sååå fint du som sa att du inte "fick till det"! Köket ser ju helt underbart lantligt fint ut, som jag vill ha=)

    Kram!
    Adela

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort det hemma. Jag är inte ens i närheten..:-D Klart man hänger kvar här. Du är ju så fin!

    kramar

    SvaraRadera
  4. Klart vi hänger kvar:) Jag hinner inte heller med värst mycket på bloggen, varken inlägg eller kommentarer. Fint ni har det, mysigt med jul i huset.
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar