VivanDivan

VivanDivan

tisdag 20 december 2011

Veckans barnkonversation…

Halloj bloggisar! Nu har jag en sån där härlig barnkonversation som jag bara måste dela med mig av igen. Återigen satt vi i bilen och började prata julklappar. Jag frågade dem vad de önskade sig i julklapp…

Emilia: “Jag ska skriva min önskelista och då ska det stå: Kära Tomten! Jag önskar dig en väldigt trevlig jul! Jag skulle väldigt gärna vilja ha en robothund och en ler-pizza-maskin.”

Felix: “Jag vill ha en stooooor dinosaurie-robot som man kan öppna där bak och gå in i. Alllla ska få plats i den. Hela familjen. Den ska kunna kissa och skrämma alla.”

Jag: “Felix, jag tror inte såna finns i leksaksaffären, så du får inte bli besviken om det inte blir en sån…”

Emilia: “Felix, det gör inget att de inte finns i affären. Det är ju ändå tomtenissarna som gör dem. Vi måste bara sätta en lapp på dörren så Tomten hittar oss när vi är hos mormor och morfar på julafton…”

Jaha, hur sjutton ska jag förklara för min lille son att Tomten inte lyckades åstadkomma hans enda önskan???

Ikväll hade jag tänkt bjuda på en liten filmsnutt på när Felix dansar sin “cooling-dans” från förra julen men nu har jag bråkat färdigt med Youtube så nu blir det två bilder på småttisarna som jag gjorde med mobilappen Waterpicture eller nåt sånt…

myimage_with_watereffect_2myimage_with_watereffect

Väldigt skojig app faktiskt :)

Får fixa vidare med Youtubeklippet och återkomma för han är verkligen i högform i sin dans….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Haha! Vad skönt det vore om det var så enkelt! Och vilken fin app! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar