VivanDivan

VivanDivan

tisdag 13 december 2011

Stolt mamma på minilucia

God kväll sötnötter. Här är en mycket trött bloggerska (heter det så? Finns det genusformer på bloggare?) Hmm, lät bra i a f. Var nog inte helt pigg idag i a f och det betalar jag för nu efter att ha jobbat, sprungit runt halva stan på lunchen och letat pepparkakedräkt och sen Luciafirande på förskolan. Men det var det värt. De var ju bar såååå söta. Flest tomtar, en lucia (bara), två tärnor, en stjärngosse och två pepparkaksgubbar. Påbylsade för uppträdandet och efterföljande fika var utomhus. De hade ordnat sååå fint utanför med granar och tända ljuslyktor…

P1200212

En liten scen för det annalkande luciatåget….

P1200209

Min lilla tärna…

P1200232

…och pepparkaksgubbe. Såg lite frusen ut lille prinsen

P1200218

Felix tar i för fulla muggar

P1200229

Mycket att tänka på. Glittret var visst lite taggigt…

P1200234

Snuttisarna…

Tyckte de var sååå duktiga alla barnen. De sjöng flera visor och i stort sett alla hängde med och kunde texterna. Otroligt duktiga. Jag filmade hela uppträdandet så vi kan kika om och om igen här hemma sen :)

Nu ska jag gå och lägga mig tror jag. (Jo, jag vet att klockan inte ens är halv sju men jag är helt sänkt…)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Söta! Idag har nog kamerorna runt om gått varma.
    Sov ut ordentligt så du kan komma igen sedan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina de är!

    Suss gott på soffan och vila nu..
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Söööööööööta! =)

    Ja vi hade så där mycket snö, med betoning på hade. *suck*

    Nu har vi isgata och regnväder i stället.

    Ha nu en fortsatt mysig luciakväll!

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Så fina :-) Förstår att du är stolt!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  5. Så fiine barn :) håper du blir frisk igjen snart:) klem.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar