VivanDivan

VivanDivan

onsdag 28 december 2011

Dagens lite mindre suddiga

Halloj igen sötisar! Tack för alla era fina råd och kommentarer angående Hobbe. Självklart ska vi gå till veterinären med honom igen och se om det är något mer fel på honom. Men eftersom han ändrat sig “psykiskt” känns det som att det är något sådant som är problemet. Kanske finns katt-psykologer. Finns ju för hundar så det kanske finns för katter med. Brukar titta på det där “Mannen som talar med hundar” ibland och det verkar ju som han kan det där med djurens beteenden…

Dagens något mindre suddiga blir egentligen gårdagens stass då jag inte hunnit fota dagens än. Tröja ChillNorway, linne Odd Molly, jeans G-star och skönaste “päls-tofflorna” KappAhl. Halsband (som kanske redan börjar bli tjatigt men jag älskar det: Cloud 69

DSC_0236DSC_0241DSC_0239DSC_0237DSC_0242

Just nu sitter jag alldeles allena här inne. Barnens kusin och storasyster är här och jag passade på att slänga ut dem på gården för att få lite frisk luft. Perfekt med en 11-åring och en 8-åring som kan passa de små en stund så jag får jobba en stund. Så det ska bli min sysselsättning de närmsta timmarna.

Ha en fin eftermiddag så hörs vi senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. du er kjempe fin, du kler alt:)) klem

    SvaraRadera
  2. Såå snygg du är, och tror oxå att det är nåt med det psykiska tänker ju på min kisse... de kan ju bli knepiga som vi och behöva medicin !!

    SvaraRadera
  3. Hej!! Jag tycker halsbandet är supersnyggt. Vart har du köpt det? Vilken längd,färg har du? Kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar min Garder blouse! Så himla skön!
    Jag har precis läst om kissen också. En av våra gamla katt-damer gjorde precis likadant. Hon pinkade i soffor, sängar, skor och lite överallt. Pratade med en veterinär som menade att även djur kan bli inkontinenta och dementa när dom blir gamla. Vi tog bort våran Mio till slut. Hon var 16 år gammal då......
    Otroligt skitjobbigt men till det bästa för henne. Nu säger jag inte att ni ska avliva Hobbe, men tala med en veterinär och få råd.
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  5. Hallå där! :-) Mina föräldrars katt gjorde plötsligt precis så, kissade här och där. De träffade en katt-psykolog, och de verkar ha fått ordning på honom..De har lådor i flera rum t.ex.

    Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Har missat katt-inlägget, men jag tycker också ni ska gå till veterinären. De klarar ju att ge råd för det mesta.

    Det tar sig med fotona - jättesnyggt!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack snälla ni för era snälla ord...

    Helena: Halsbandet har jag köpt på Tullhuset Living i Västerås men det finns t ex på Nordljus.net också...deLängden vet jag inte om det är den korta eller långa, de hade bara en sort och jag har brunt. Finns massa fina färger som man kan byta. Egentligen ville jag ha den trekantiga buddan för välmående och välgång men den var slut så det blev denna ovala som står för inre frid...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar