VivanDivan

VivanDivan

måndag 26 december 2011

J-a Dagmar, repade bilar och inställd middag

Halloj bloggisar! Inatt var det riktig storm här hemma. Tänkte väl inte så mycket på det för det är ofta rätt blåsigt här men imorse när det blev ljust såg jag förödelsen ute. Cyklar blåsta över hela gräsmattan, barnens lekstuga ivägblåst och studsmattan (ja den står kvar ute) hade blåst över två av tre bilar och repat dem. Helvetes j-a Dagmar eller vad stormen heter…

Och inte nog med det eländet. Jag ställde precis in kvällens middag för jag mår inte alls bra. Har legat i soffan hela dagen och tittat på film. Barnen har hunnit riva ut varenda julklapp de fått så inte en millimeter av vardagsrumsgolvet syns knappt men jag orkar inte bry mig. Vi tar det sen känns det som…

För att trösta mig bjuder jag på lite bilder från när vi klädde granen den 23e…

P1200510P1200514P1200515DSC_0025DSC_0027P1200512

Den lilla guldängeln fick jag när jag var liten av min farmor och den är lite sliten men den har en given plats i granen

P1200516P1200517

Vid det här laget hade barnen tröttnata. Alla kulor i samlad klunga på ena sidan och en härligt cerise-rosa smällkaramell. Hmmm, fint….

DSC_0024

Men bara en trasig kula på golvet…det är bra jobbat…

Nu kommer T och äldsta dottern och vi ska förbereda oss för mer soffmys. Hoppas ni har en finfin annandag därute

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Men vad hemskt vad den där stormen förstört för er. Jag måste säga att jag var lite rädd i går kväll då det kändes som huset skulle blåsa bort. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, vad trist! Tur att ni i alla fall inte var ute i bilarna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den där jäkla Dagmar håller på än här! Trist med bilarna.....Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar