VivanDivan

VivanDivan

onsdag 14 december 2011

Vivvi tre år gör pepparkakshus…

Ha ha, nu tror ni att ni ska få se nostalgibilder från när jag var liten och gjorde pepparkakshus men I C K E! Igår gjorde vi nämligen färdigt vårat pepparkakshus här hemma och hmmm, det kanske inte vart så fint. Felix när han såg en bild i en tidning idag på ett pepparkakshus: “Varför kunde VI inte gjort ett sånt där fint hus för?”

Vad fasen, det var ju inte det lättaste. Köpte en färdig byggsats lat som jag är och bara att limma ihop delarna med smält socker var ett rent företag. Mycket brunt blev det. Jamen det gör inget tänkte jag, det täcker vi över med kristyr. Meeeen…..det blev visst inte enligt planen. Kristyren blev lite  för lös och rann av och resultatet ser ni ju här…

P1200201

Limmat och klart

P1200202

Nu kör vi dekoration barn. Mamma spritsar så sätter ni dit godisarna

P1200236

Varannan non-stop på taket och varannan i munnen

P1200237

Till och med T hjälper till

P1200238

oj oj oj, nu börjar det rinna. På med mer smet….

P1200239

Kan inte ens skylla på barnen för de tröttnade rätt fort. Kolla sizen på händerna här: B U S T E D!

P1200241

Ja, vad säger man…

P1200242

Emilia: “Mamma, vart har du hittat det där dammet????”

P1200243

Jodå

P1200244

No more comments…

P1200245

…och baksidan redan trashad. Tror det blir tidig pepparkakshusplundring iår :-)

Jag är ingen och kommer aldrig bli någon bullmamma and that’s the fact. Skulle kunnat tro att det var V & T 3 år som byggde konstverket

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Underbart pepparkakshus!!
    Kram
    Ulrica

    SvaraRadera
  2. Erkänner att jag fnittrade förtjust för mig själv. Härligt att man inte är ensam liksom!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Skönt att vi är flera värdelösa pepparkakshusmakare;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Hahaha "dammet" - nu har jag fnissat lite för första gången på några dagar :D
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Haha, det var några år sedan jag gav upp....
    Kram

    SvaraRadera
  6. *asg* jag köpte samma byggsats och den gick sönder under min hantering. Många svordomar senare blev det ett hus och jag lyckades dölja det mesta sockereländet under dekoren men inte vart det fint inte.

    Nä ska jag göra fler hus ska jag göra själv så de blir lite tjockare, vårt var jättetunt så jag vågade inte låta Esme garnera för då hade det gått sönder garanterat.

    Ja nu förstår du var jag tyckte det där var underbara bilder, speciellt efter mina svordomar i lördags. ;-)


    Dina barn ser i alla fall glada ut.

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  7. Vi måste också ge oss på ett pepparkakshus i år.. Har lite press på oss då våra vänner gjort pepparkaks-slott och pepparkaks-star wars-skepp... typ...

    Nåja.. Vill även meddela att jag länkat till dig idag och även lånat en bild från dig. Hoppas detta är ok, annars tar jag bort bilden!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hahaha, dammet! Barn är för härliga.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ha,ha satt just och kollade på ett superperfekt som ser ut som en kyrka, visst är det snyggt men ack så trist.
    Ert är betydligt mycket mer charmigt. Tack och lov så kan inte alla vara bullbakande damer med förkläden på:)
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha - det är ju jättefint, och dammet är pricken över i :-) Vi har bara gjort pepparkakshus en gång. Gick ut stenhårt med egna ritningar och mönster (jag försökte göra vårt hus...), egenlagad deg och massa tid. Men fy vilket jobb - tråkigt och ursvårt!

    Nä, ingen husfru här heller, ska det bli fler hus nån gång gäller köpehus!

    Kram till digQ

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar