VivanDivan

VivanDivan

lördag 31 december 2011

Sigh skirt, och tips för er med djur som blir rädda för smällare…

God morgon bloggisar! Tänk vad det här året gått fort. Eller är det för att man blivit äldre också? När man var barn gick ju tiden mycket långsammare. Ett jullov var en evighet men nu gick den här lediga veckan alldeles för fort känner jag. Kan inte direkt säga att jag känner mig utvilad och redo för nya prövningar på jobbet på måndag för det känns knappt som man varit borta…Men det är väl så har jag hört att man sätter tiden i relation till hur länge man levt. En vecka för en 36-åring är ju en mindre del av ens liv än vad en vecka är för en 5-åring.

Nåväl, idag blir det lite städning, handling (ja, nyårsmiddagen är inte spikad än) men det är ju roligare att gå till disken och se vad de har att bjuda på. Hummer, räkor, carpaccio, oxfilé….ja vi får helt enkelt se vad det blir ikväll…

Men champagnen är inhandlad så det blir en skål i a f på tolvslaget.

Ikväll  blir det finstsassen på. Återkommer med bilder men tills dess får ni hålla tillgodo med gårdagens. Odd Molly Sigh skirt almost black strlk 1, polotröja, kofta Odd Molly Merino Cardigan strlk 1 och skor Jeffrey Campbell. Halsbandet kommer från OXXO.

P1200577P1200578P1200585P1200579P1200580P1200581P1200582P1200583P1200584P1200586

För er med djur ska jag ge nu ett tips också. Ni vet ju hur djuren kan bli rädda för smällare och raketer. Hobbe och Marlow har inte varit det men vi vet ju inte med Chewie för han kom ju till oss i somras. Maken kom i a f hem igår och sa att han sett att de hade såna här kinesiska papperslyktor ni vet som man släpper upp i luften. De är ju sååå himla vackra och ger inte ett ljud ifrån sig. Bra va? Bara till att ut och leta….

lyktor

VIsst är de vackra? (Självklart hjälper det ju inte om alla andra skjuter smällare men vi kanske kan dra ett litet strå till stacken för att värna om våra fyrbentingar)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Å dessa smällare och djur - ett jädrans elände. Ni har tur som har en orädd - han kommer troligen att "visa" C att det inte är farligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Supervackra liksom du så klart! Det var ett fint tips. Gott Nytt År på dig och familjen! Kram

    SvaraRadera
  3. Teknikmagasinet har med bambuställning. Kan passa på att lägga en liten varning för de med stålställning. Om lyktan med stålställning landar på en åker, slås ställningen sönder av maskinen vid skörd och hamnar som små livsfarliga bitar i kossans mat. Med förödande effekt......

    SvaraRadera
  4. camilla igendecember 31, 2011

    Gud, jag kom på att jag kanske lät jättebitter i förra inlägget och det var verkligen inte min mening. Jag gillar inte heller smällare och raketer - visst att det är fint att se på men jag tycker så synd om djuren så det kan likagärna kvitta för min del. Khom loys är ju fantastiskt fina!

    SvaraRadera
  5. Tänk om alla kunde skippa raketer och ha sådana flygande eldflugor istället? Så vackert det skulle vara. Våra vänner som vi var hos hade två stycken och de var minsann tusen gånger finare att titta på än alla högljudda raketer!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar