VivanDivan

VivanDivan

onsdag 7 december 2011

Att pussa sina barn…

God morgon mina vänner! Inatt vaknade jag klockan tre och kunde inte somna om förrän klockan ringde. Då var jag precis på väg att somna. Typiskt. Men jag är inte ett dugg trött. Blev så lycklig när jag tittade ut genom fönstret nu och det snöar. Sååå härligt. Vad vi har längtat efter snön här. Speciellt som vi bor ute på landet där det verkligen är kolsvart ute på vinterhalvåret. Men nu lyser snön upp lite i a f och de där bortflugna julkänslorna kanske kan komma fram…

Inatt när jag inte kunde sova låg jag och tittade på mina barn. Vilken kärlek man känner när man ligger sådär och tittar på sina sovande små. Ända sedan de föddes har jag haft ett oerhört behov av att pussa på dem. Att pussa på ett nyfött barns lilla mjuka och väldoftande huvud måste ju vara en inbyggd reflex. Jag kan verkligen inte låta bli att pussa på dem. Är det en reflex eller har ni andra mammor (och pappor) också så? Behovet att pussa på sina barn. Speciellt om de t ex sitter i knät. Då åker munnen till huvudet och smack, puss puss…tur man har barn som är gosiga och tycker om att kramas och pussas :)

Dagens idag består av skjorta från G-star, kjol Diesel, kofta Ester Elenora, skor Jeffrey Campbell och sjal minns jag inte…

P1200040P1200041P1200042P1200049P1200043P1200045P1200046P1200048P1200050P1200051

Nu ska jag ut i snöyran och försöka ta mig till jobbet. Kör försiktigt idag ni som ska ut med bilen. Första snön brukar bjuda på lite överraskningshalka

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Håller med om att det är som en reflex, det där med att pussa på de små liven :) Här haglar det hela tiden och smälter bort - resultat slask, slask och slask.. Hoppas du får en bra dag. Hur funkar klackarna i vintervädret?? :) Jättefin är du iaf!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastisk outfit!! Jag har ju inga barn men om så skulle jag pussa på dom jämt. :-D

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är också en pussmamma, min dotter däremot är inget gosbarn. ;-) Nja, lite ibland men inte som syskonen när de var små. Esme har myror i benen för det mesta.

    Du är kanonfin, jag gillar speciellt skorna - så himla läckra.

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Passa på att pussa dem!!! Jag öste också pussar över mina när de var små, men nu i tonåren vill de helst bara ha snabba kramar...

    Supersnygg Dagens!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Här pussas det hej villt jämt:) Jag tror det blir så automatisk.
    Snygg dagens!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar