VivanDivan

VivanDivan

tisdag 13 december 2011

Inte ens allt smink i världen…

…kan få mig att se pigg ut idag.

God morgon! Eller god och god. Känner mig som en överkörd höna idag. Jag har sååå ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen och genomförkyld. Känns som den här sjukan går baklänges på nåt sätt för annars brukar man ju få halsont och snuva först och sen feber och allt det andra…

Hursomhelst måste jag inte på förmiddagen till jobbet för ett möte men på eftermmiddagen ska jag kika på mina små som har lucia-uppträdande på förskolan. Och de ska vara ute så det känns ju bra så man kan hålla sig på distans och inte smitta ner någon…Men innan dess måste jag på lunchen ner på stan och hitta en pepparkaksdräkt till min son. Han vände helt i söndags då han hela tiden sagt att han skulle vara Lucia, för “Lucian går ju först”.

Men nu har han ändrat sig och det är bara tjejer som kan vara Lucia tycker han. Så pepparkakskläder måste hittas nånstans…Orkade inte igår och då får man stressa runt idag…

13e december….Lucia…shit vad december flyger iväg. Elva dagar kvar till julafton. Men då blir det i a f 10 dagars ledigt. Ååååå vad skönt det ska bli…

Dagens idag blev velourmysis ChillNorway Verona tunic, jeansleggins G-star och stövlar Timberland Mukluks.

P1200203P1200204P1200205P1200206P1200208P1200207

Nu ska jag locka håret på min dotter. Hon ville ha lockigt änglahår när hon ska vara tärna idag på lucia. Åååå, vad jag ser fram emot Luciauppträdandet. Emilia ska läsa vers och jag kommer vara världens stoltaste mamma känner jag…

Ha en fin Luciadag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Hoppas sjukan vänder nu genast. Och ha världens finaste luciatåg med Emilia!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare och ta hand hon dig! Kryakramar!

    SvaraRadera
  3. Har en fråga var har du köpt dina G-star jeansleggings? De va så snygga och precis sådana jag är på jakt efter. Tack för en fin blogg/victoria

    SvaraRadera
  4. Lingonberrie: Tack, det var super :)

    Odd me: Tack, söta

    Victoria: Tack snälla! Jag köpte mina förra året på G-starbutiken i Västerås så de finns nog inte kvar där men jag tror de finns på Lavastore.se

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Så fin din nya ChillN-tunika är!
    Du ser så fräsch och pigg ut, trots sjukan... Hoppas den ger med sig och att du även känner dig pigg!
    Kram! Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar