VivanDivan

VivanDivan

tisdag 27 december 2011

Julafton i bilder…

God morgon! Idag är det softardag så det förslårt här. Dagmar har härjat igen inatt så jag trodde huset skulle blåsa bort men nu verkar det lugnat sig lite. Solen strålar ute och om man inte tittar på de vajande träden och inser att det blåser rätt rejält ändå skulle det vara supermysigt att gå ut. Dock måste vi gå ut en sväng idag och ta rätt på alla saker som blåst runt på hela gården. Studsmattan behöver nog monteras ner också. Vi har bara varit för lata iår igen men idag ska jag ge mig på det. T jobbar så vi får se hur det går…

Jag är i a f piggare idag. Sov bort större delen av gårdagen och kom inte ur pyjamas och morgonrock på hela dagen. Men det var väl det som behövdes kanske för att piggna till.

Tänkte jag skulle visa lite bilder från vår julafton såhär i mellandagarna.

Lite julpyntat med nytt zinkhus och julgran i glittettråd.

DSC_0021DSC_0022

Julblommor i form av hyacinter och julstjärnor har vi många här hemma…

DSC_0023

Julaftons morgon och barnen har hittat sina paket under granen som tomten kommit med på natten…

DSC_0050DSC_0053

Lite lek med nya klappar innan avfärd till mor och far…

DSC_0084

Varm glögg och Kalle Anka är ju givet

DSC_0098

I väntan på julbord

DSC_0114

DSC_0131

Emilia spelar Ajfån

DSC_0135

Mammas fina dukning.

DSC_0141

Barnen åt fort så fort för nu var de riktigt laddade och väntade spänt på tomten..

DSC_0137

Jag minns själv när man var liten och julbordet var världens läääängsta måltid och man tyckte att de vuxna aldrig blev färdiga för man visste ju att efter maten kom tomten…

DSC_0138

Mina paket från T (förrutom den fina kameran jag fick dagen innan). Han tyckte att de var ju redan så fint inslagna när de kom med posten så de behövde inget paketpapper :) Karlar….

DSC_0163

Men innehållet var inte så dumt minsann. Jag blev jätteglad. Visar sen vad det var i.

T blev i a f väldigt glad över sin present från frun hans. En resa till London i vår med boende och valfri Premier League match tillsammans med frun. Han älskar fotboll men har aldrig varit på en Premier League match och aldrig varit i London så det blev jättelyckat. Det blir nån gång i vår vi åker…

DSC_0160

Sen blev det inte så mycket fler bilder som blev bra för nya kameran är inte helt lätt att förstå sig på. Attans vad dålig jag är på fotografering men det ska ändras på. Kanske får gå nån fotokurs eller nåt…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Vilken fin jul ni har haft trots stormen..hoppas inte alltför mycket är ödelagt. Jag läste i förra inlägget om skrapade bilar, hu.

    Du är så jättefin i din vail knit wrap, den är jag så sugen på men jag tycker att jag får inte...än..:-D

    Kramar och ha en fin dag idag

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft det jättemysigt! Känner igen de där karl-paketen, fniss :-) Men som sambon säger, det viktigaste är ju vad som finns innuti!

    Hoppas inte ni har blåst bort, och ha en fortsatt fin jul!

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar