VivanDivan

VivanDivan

lördag 3 december 2011

Guld eller silver?

Halloj igen bloggisar! Idag har jag en väldigt stor portion blogglust känner jag så det finns risk för bombning här :)

Igår fick jag en fråga från en läsare om jag kunde hjälpa henne som smakråd om hon skulle ha en paljettjacka i guld eller silver till en svart klänning. Jag triggade direkt på det men jag vet faktiskt inte vad jag tycker är snyggast. Beror nog lite på tillfälle. Till nyår och om det är mer “party” skulle jag satsa på silver men ska det vara mer elegant blir det guld. Men jag gillar både guld och silver och jag har smycken av båda sorterna t ex. Förr sades det ju att man inte kunde blanda guld och silver och lite sitter det kvar i mitt huvud. Men mina ringar som jag alltid har på mig (förlovnings-, vigsel- och examensring + min farmors vigselring som jag ärvt) är i guld och jag vill ju aldrig ta av dessa så då måste man blanda ibland när jag vill ha t ex silverhalsband eller örhängen. Har t ex ett halsband som ni väl säkert sett till leda i silver bestående av två pusselbitar med mina barns namn som jag älskar…

P1180634P1170214P1160966P1190559P1190559

Förlovnings-och vigselringarna…

P1030448

Här hittade jag två fina paljettjackor (en av varje från Nelly.com). Den första i silver kommer från Object och den andra i guld från Vila.

691126-0026_5479889-0023_5

Så, vad tycker ni? Guld eller silver? Går det att matcha ihop? Spelar hårfärg någon roll? Vilken jacka skulle DU välja?

691126-0026_1479889-0023_1

(bilderna lånade från Nelly.se)

Själv kan jag uppriktigt sagt inte välja. Tycker det är snyggt med både guld och silver. Guld kanske är lite varmare men silver lite mer party…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Alldeles ljuvlig fyraåring på bänken i köket:)
    Silver för min del, men beror som sagt var helt på tillfälle.
    Ha en ljuvlig helg.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  2. Hej! För min del blir det absolut guld eftersom jag inte alls klär i silver, jag måste ha varma toner annars ser jag likblek ut. Valet mellan silver eller guld beror inte på tillfälle enligt mig utan helt på vilka färger man klär i, en del klär i kalla färger, en del i varma. Jag gjorde en färganalys för flera år sedan och jag var helt klart "höst". /C

    SvaraRadera
  3. Jag är en silvertyp men tycker det är helt ok att blanda. Förr hade jag det inpräntat att man inte skulle blanda. Nu har jag gjort om mina vigselringar till en kärleks/minnesring i både gult och vitt guld. Så det är bara att blanda loss :) Kram

    SvaraRadera
  4. När jag såg bara jackorna gillade jag den guldiga modellen mest även om jag är helt inne på silver. Men pajletterna ser ut att sticka ut en hel del och fasta överallt...
    Men på modellerna var den silvriga given! Ser lite lättare och slinkig ut, mer fest.
    Kram Fröken Abbe

    SvaraRadera
  5. Tycker att både guld och silver kan vara snyggt, men i just det här fallet röstar jag på jackan i silver till vänster! Snyggast modell, tycker jag! Så fint ditt pusselhalsband är! Jag har ett namnhalsband med barnens namn, men det är tyvärr inte i äkta silver. Ser inte så fint ut längre och skulle behöva ett nytt i äkta silver. Får man fråga var ditt kommer ifrån?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tycker nog silver är finast till svart...eller ähh jag vet faktiskt inte :-D
    Det är nog lika fint.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Berit: En ljuvlig söndag önskar jag dig också :)

    C: Där har du en poäng. Har inte tänkt på det för jag är så dålig på att se vilka färger jag inte passar i :)

    Odd me: Precis så tänkte jag förr men nu blandar jag nog också :)

    Fröken Abbe: Paljetter är ju lite knepigt. Vissa sitter ju jätteilla och blir stickiga att ha på sig.

    Viveca: Tycker också silverjackan är en snyggare modell. :-) Pusselhalsbandet är gjort av en liten silversmed i Västerås tror jag. Fick det av min syster som känner henne som gjort det.

    Maria: Visst är det svårt, precis så känner jag :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för ditt inlägg! Som en del kanske trott så handlade inte min fråga om att blanda smycken.. Inte heller om vilken paljettjacka som är snyggast... Utan bara grejen, vilket är helt enkelt snyggast till svart? Typ svart klänning och vilken färg över.. Ja, ja nu har jag i alla fall fått lite åsikter av dig och dina bloggläsare! Tack ska ni ha! Det blev en supersnygg paljettkavaj i GULD från Victoria Secret..
    Kram Suss

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar