VivanDivan

VivanDivan

torsdag 15 december 2011

Att berätta en saga behöver inte betyda läsa en bok…

God morgon bloggisar! Skönt att höra igår att det är fler än jag som inte är världens bästa pepparkakshus-makare :)

Nu är det tredje natten på raken som jag vaknar vid två-tiden och kan inte somna om. Blir tokig på att inte kunna sova på nätterna. Har ju varit fullmåne så det kanske beror på det, jag brukar bli lite påverkad av fullmånen. Men tre nätter med väldigt få timmars sömn, då blir man lite sliten + dessutom förkylning på det så får man en väääldigt trött tjej.

Att läsa sagor på kvällarna för barnen är en väldigt viktig sak för oss. Det är liksom den lilla stunden man slappnar av tillsammans och gör något meningsfullt på vardagarna. Ibland händer det att de vill lyssna på såna här ljudsagor med pling när man ska vända blad i boken eller se en film men för det allra mesta läser vi böcker. Men, ofta brukar vi avsluta sagostunden efter vi har lagt ifrån oss böckerna och släkt lyset med en egenpåhittad historia. Barnen väljer vad den ska handla om och så hittar jag på en historia. De bryter av ibland och hjälper till att föra handlingen framåt och det är såååå himla mysigt. Brukar bli historier om prinsessor, dinosaurier, pirater, tomten mm och jag kan verkligen rekommendera det. Några fler som berättar sagor istället för läser?

Dagens idag består av klänning Odd Molly Rock-a-fellow silk dress i vintage powder strlk 1, kofta By TiMo, jeans G-star, sjal Ester Elenora och skor Jeffrey Campbell

P1200263P1200271P1200262P1200270P1200265P1200269P1200266P1200268

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Samma här. Sover jättedåligt när det är fullmåne av någon anledning. Men du ser ut att ha piggat upp dig fint med kläder. Kram

    SvaraRadera
  2. Här godtas inget läsande, bara påhittade sagor. Jag tror jag har skrivit om det på bloggen någon gång då jag tycker det är svårt att hitta på någon som alltid innehåller bajs:) Äldsta sonen blir lagt av mig lite senare än den yngre som ska ha sina bajs-sagor, dessa är det pappa som står för.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Stor applåd till dig!
    Det är många idag som inte läser eller berättar för sina barn vilket är ledsamt då detta visat sig vara av stor vikt! Märks även i skolan kan jag säga.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar