VivanDivan

VivanDivan

söndag 21 april 2013

Min prima ballerina

Hallå därute! Tänk, lika vackert väder idag som igår och jag har varit inne hela dagen. Städade lite och så har jag och Emilia bakat en kaka medans T och Felix var ute och åkte fyrhjuling. De bakade också sa Felix för de gjorde “munkar” ute på åkern. Fick då förklarat för mig att det var när man liksom svänger och sladdar runt runt med fyrhjulingen så leran sprutar och det ser ut som en rund munk efteråt. Jotack, har precis tagit hand om en helt genomlerig liten kille här :)

Jag ska försöka filma och lägga upp här så får ni se så han kör i leran min lille tok till son men just nu blir det lite bilder från balettuppvisningen igår och min lilla prima ballerina som gjorde mig så stolt. Lilla snuttan…här kommer en bildbomb…

Först var det genrep i balettlokalen och den snygga godissklubban vi tillverkat i veckan var med förstås. He he, inte den vacraste kanske men Emilia var nöjd och det var huvudsaken.

DSC_1003DSC_1000DSC_1002

Efter genrepet for vi ner på stan och till gallerian där uppvisningen skulle hållas. Det var nästan en timme tidigt men är man sju år och har massa spring och dans i benen spelar det inte så stor roll utan det går att dansa omkring ändå fast det blev mer och mer folk som kom och tittade. En liten entertainer till dotter tror jag allt jag har…

DSC_1006DSC_1007DSC_1008DSC_1009DSC_1010DSC_1011DSC_1012DSC_1014DSC_1015DSC_1016

Jag filmade sen själva uppvisningen så det blev inte så mycket kort och inga med bara Emilia på och av respekt för de andra små vill jag inte lägga ut dessa bilder men en hög med godisklubbor kan ni få :) Väldigt fantasifulla kreationer måste jag säga :)

DSC_0844

Efter föreställningen gör alla ballerinor reverance till publiken, d v s bugar och tackar :)

DSC_0856DSC_0865DSC_0867

Min lilla söta ballerina som gör sin mamma så stolt :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder som jag blir glad av!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och jag tycker då att godisklubban var alldeles fantastisk!

    SvaraRadera
  3. VIlken bedårande liten tjej! OCh klubban lyckades du ju riktigt bra med:)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar