VivanDivan

VivanDivan

söndag 28 april 2013

Tropikmässa och glass i solen

Hallå där. Mycket sen bloggning idag mot vad jag tänkt. Jag vaknade som vanligt tidigt imorse och låg och halvdrog mig i soffan ett par timmar. Men så klockan 08 ringde bonusdottern Es mamma och berättade att stora E hade match idag och samling klockan 9. T var ut igår på fest som blev lite hastigt och lustigt bestämt och jag tyckte inte han skulle behöva gå upp och sätta sig i bilen sådär tidigt så jag väckte alla ungar, gjorde iordning matsäck som de fick äta i bilen och så snabbt iväg. Phju, vilken stress det blev eftersom vi har ca en halvtimme att åka men vi hann. Bra jobbat där ungar :) Så det blev en förmiddag på läktaren i solen med fotboll och sen en McDonalds efter det. Sådär lagom skön förmiddag och nu tycker jag det är himla skönt att vi kom upp och iväg. Då känns dagen liksom längre än om man ligger och slöar till 11 som vi säkert skulle gjort annars :)

Men mer om det sen. Nu tänkte jag bomba er med lite bilder från Tropikmässan vi var på igår. Jag hade trott att det skulle vara mer djur att titta på men det var mest återförsäljare av tillbehör till ormar, spindlar och ödlor som hade montrar så vi var inte där så länge….

Men ett par små pärlspindlar fick barnen med sig hem som souvenirer även om de nog gärna velat köpa en ödla eller orm som fanns att köpa. Fanns även djurmat i form av äckliga maskar, möss och sysor…fy det där med kräldjur som husdjor är INTE min cup of tea kan jag säga…. Felix var lite sugen på en Tarantella för 180 kr men näää tack, inga spindlar ska vi ha som husdjur här inte…

DSC_0964DSC_0961DSC_0967DSC_0969DSC_0973DSC_0974DSC_0976DSC_0978DSC_0980DSC_0981DSC_0982 (2)DSC_0986 (2)DSC_0987 (2)DSC_0991 (2)

Efter mässan kände vi oss lite glassugna så vi tog en sväng ner på stan och köpte glass. Första mjukglassen för året och ack vad gott det är…

DSC_0993 (2)DSC_0996 (2)DSC_0997 (2)DSC_0999 (2)

Min fina fina syster

DSC_1007 (2)

Men mjukglassen var inte klar så medans vi väntade mumsade vi lite pommes frites och Emilia funderar över kusines mozzarella-sticks :)

DSC_1009 (2)DSC_1011 (2)

Spexmaja

DSC_1016 (2)

Felix gillar inte gräddglass så han tog en isglass…

DSC_1020DSC_1021

Finaste Leea äter lakritsströsslad mjukglass

DSC_1023

Min favorit i bägare med nötströssel

DSC_1024DSC_1026DSC_1028

Nu ska jag unna mig en stunds vila för sen måste jag jobba ett par timmar framemot eftermiddagen och så har vi jazzdans och terränglöpning sen. Himla farande den här helgen men ack vad jag gillar det. Känner mig faktiskt mer utvilad när jag varit aktiv i helgen än om jag bara legat och slöat. Har man ett stillasittande jobb där man anstränger hjärnan hela dagarna är det en boozt att göra något fysiskt när man är ledig…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Men vilken mysig dag. Du och syrran är ganska lika, men ändå inte.. Ja, det syns att ni är i släkt :)
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar