VivanDivan

VivanDivan

tisdag 2 april 2013

När cyklarna åker fram är det vår…tvätt och tur i bilder….

God morgon vänner! Bidde ingen dagens idag då jag sitter hemma och jobbar. Vad oerhört fort den där påsken gick då. Kändes som jag hade tänkt göra massa nyttiga saker men det blev inte så mycket med det inte. Igår satt jag och jobbade nästan hela dagen och på kvällen hade jag jordens migränhuvudvärk så det blev inte mycket till bloggande. Gårdagens inlägg om Odd Molly barnkläder var mitt dåliga försök till ett aprilskämt. Antar att ni inte gick på det :) Men vore det inte lite kul om det fanns små Lovely Knits till småtöserna? :-)

Jag tänkte i a f att jag skulle bjuda på lite bilder från helgen och då med cykeltema. I lördags tog barnen fram sina cyklar och förstås ville de tvätta dem.

DSC_0871

Felix flirtar med sin mamma :)

DSC_0876

Sötnöten

DSC_0877

Inser dock att båda två behöver nya cyklar iår så vi får gå lite på cykeljakt här snart.

DSC_0879

Mycket lödder ska det vara när man tvättar cyklar

DSC_0881

Mera flirtar….eller kisar han mot den starka solen kanske :)

DSC_0884

Lite fika ute på trappen var de väl värda efter att ha tvättat cyklarna så duktigt

DSC_0885

På söndagen tog sen jag och Emilia en låååång cykeltur medans Felix lekte med en kompis. Vi var ute i två timmar och cyklade och tog bara en kort glasspaus och en paus för att kika om det kommit några vårblommor. Väldigt bra gjort av lilltjejen tycker jag. Och en såååå underbar dag det var. Lite kallt men solen strålade och man kunde ändå liksom känna vårluften trots kylan. Och i vår småstad finns det oerhört vackra cykelstråk så det är en fröjd för ögat och själen att cykla eller promenera här…

DSC_0883 (2)DSC_0884 (2)Vi stannade och kikade lite efter vårblommor men hittade bara små små blåsippsblad som stack fram

DSC_0885 (2)

Men mycket annat kan man ju hitta och plocka med sig i cykelkorgen

DSC_0886 (2)DSC_0887 (2)

DSC_0890 (2)

Glass i solen och Emilia blev lite svettig och tog av sig jackan. Men efter en stund på bänken blev det riktigt kyligt faktiskt

DSC_0891 (2)

Mycket folk i farten och vårt fina café/restaurang med utsikt över en sjö är sååå himla mysigt. Mycket att titta på…

DSC_0892 (2)

Hopptornet som såg rätt öde ut för tillfället. Men blundar man och tänker på sommaren kunde man nästan höra vågorna skvalpa och barn som skriker och tjoar i vattnet…

 DSC_0893 (2)

Det var riktigt mycket folk ute på isen och vandrade eller åkte sidor

DSC_0894 (2)

Emilia testar hållbarheten

DSC_0897DSC_0899

…medans mamman tar kort på väldigt triviala saker :-)

DSC_0900DSC_0901DSC_0902DSC_0904DSC_0907

När vi blev tillräckligt frusna hoppade vi upp på cyklarna och for vidare

DSC_0908 (2)DSC_0910DSC_0912 (2)

Frusen liten tjej laddad för avfärd

DSC_0913

Än har vi mycket snö kvar i pyttestan. Nu får det väl ändå bli lite värme så det smälter bort fort…

DSC_0914DSC_0915

När vi kom hem sen var vi så stelfrusna att vi bäddade ner oss i soffan med te och varm saft och jag kan säga att jag fick inte upp värmen på hela kvällen. Brrrr vad genomfrusen jag blev…men frisk luft och lite motion är ju inte dumt :) Och med sin lilla tös gör ju saken ännu bättre så det var det värt.

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Härligt med vår!!

    Skrev ett meddelande till dig på ett äldre inlägg om Please jeansen.
    Om du är intresserad av sälja dem är jag spekulant :)

    Ha det gott i solen !

    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kina! Ja jag såg ditt meddelande och har funderat lite men tror jag behåller dem. De är trots allt rätt sköna att skrota i här hemma :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
    2. Hej igen,

      Vilken modell är det? Årets modell eller äldre?
      Ha en go kväll!

      //Kina

      Radera
  2. Men vilken underbar dag ni hade. Hade det inte varit så kallt, så hade jag minsann trott att våren var här nu..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vilket väder vi har haft ett tag nu! Såg jättemysigt ut med cykelutflykt! Dags att damma av min tror jag....Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar