VivanDivan

VivanDivan

lördag 6 april 2013

Lite påskbilder lite sent men w t f….:-)

God morgon vänner! Här har vi skön lördagsmorgon. Vet ni, imorse hände något som INTE är vnligt här hemma. Barnen vaknade före mig och när jag vaknade till hade båda gått upp och t o m klätt på sig. Och jag hade inte ens hört dem. Vet inte om jag ens kan komma ihåg att det hänt nånsin men lite skönt att sova ut till halv åtta i a f he he….

Snart ska vi göra oss iordning för lite familjedag. Först blir det lite fika på stan och sen blir det Croodarna i 3D på bio. Ikväll ska vi äta räkor och mysa med lite överblivet påskgodis. Eller lite….my Good, jag inventerade förrådet igår och allt det här har vi kvar sen förra helgen…

482759_2980822456986_1802235361_n

Tänkte jag kunde bjuda på lite påskbilder nu när jag ändå är i farten. Har visst glömt det he he men bättre sent än aldrig.

Påskmat är ju tradition och på långredagen dukade vi upp lite påskbuffé med Janssons frestelse, sill, lax, köttbullar, prinskorv och ägg förstås…

DSC_0886

Påskmust är ju ett måste….

DSC_0887

På påskafton stod äggletning på schemat. Bra med egen skogsdunge på gården där det finns mycket bra gömställen :)

P1270310P1270311P1270312P1270313P1270314P1270316P1270317P1270319P1270320P1270321P1270322

Felix äter ju inte godis så han fick Singoalla-kakor i sitt ägg istället. Dessutom fick de tandborstar, lite lego och andra småprylar.

P1270325P1270326

På påskafton grillade vi även lunch ute. Det blev hamburgare och ååå vad vårigt det känns att känna grilldoften :-)

P1270328P1270329

Det som är bra med såna här högtider är att man får massa rester så man kan göra lyxfrukostar. Här smörgås med ägg och lax från påskbordet.

DSC_0882 (2)

Och nu äntligen har vår påsklilja slagit ut och är så gul och fin i köket…

DSC_0926DSC_0927

Sen hann vi ju med en cykeltur, cykeltvätt, filmtittande och lite jobb också. Och så mat, mat och mer mat och godsaker. Vilken frosserihelg det blev men så är det ju alltid på påsken. Förrutom påskmat, hammburgare och godis hann vi ju med lamm som jag lade ut receptet på här osså blev det lite våfflor med färska jordgubbar också….:)

DSC_0925

Ja, det var väl pretty much it. Nu ska vi fara iväg här då alla står och väntar på mig. Ha en skön lördag mina vänner så hörs vi sen

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Gillar din blogg och dina outfits!
    En fråga till dig: har du lånat ut dina bilder på dig i terrie dress? Bilderna såg så bekanta ut....kolla på Tradera storlek 4 terrie dress!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du gillar bloggen :)
      Nej, jag har inte lånat ut mina bilder och jag har mailat säljaren att det inte är ok men fick inget svar så jag har faktiskt anmält annonsen till Tradera tyvärr. Känns lite olustigt när någon "snor" ens bilder...:-(

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Hej!
    Tänkte nästan att det var så!
    Hoppas jag inte förstört din lördag......
    Kram från den anonyme...../ Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar