VivanDivan

VivanDivan

torsdag 18 april 2013

Att le på beställning

God morgon mina vänner! Idag kunde jag verkligen inte ligga hemma mer. Jag fattar verkligen inte vad det är med mig. Har varit som en död sill i tre dagar och känner mig fortfarande matt och orkeslös och har huvudvärk men dock mycket piggare den här morgonen. Jag var tvungen att ta med de små på stan igår kväll då Emilia behövde nya springskor och så skulle vi ha pysselgrejer till hennes balettuppvisning. En jättegodisklubba var uppdraget och jag tror det blev bra. Får visa sen. Men efteråt var jag helt sänkt. Lade mig bara på soffan när vi kom hem och stirrade i taket. Men att ligga hemma går bara inte längre. Jag får se hur det går idag men jag gör ett tappert försök att fara iväg till jobbet. Men ett tecken på att jag inte är helt hundra procent är att när jag tog mina dagens-bilder nyss så kände jag inte för att le. Jag har vanligtvis väldigt lätt för att smila upp mig och även om jag inte känner mig superlycklig kan jag dra av de där “dagens-smilen” men idag var det nästan fysiskt jobbigt att le. Hur skumt är inte det. Känner mig inte nedstämd eller så men det tog på krafterna att le på beställning liksom. Skumt skumt men igår ringde jag i a f farbror doktorn och ska in och ta prover nästa vecka. Känns som det kan vara läge att kolla upp den där ständiga huvudvärken och varför jag fick den här “dippen” den här veckan. Säkert inget allvarligt men nu har jag lovat min man att jag ska gå till doktorn så då får jag väl göra det även om det är bland det värsta jag vet. Usch, har verkligen skräck för läkare och sjukhus så det är ett stort steg för mig att verkligen ringa det där samtalet….Så ni kan väl hålla en liten tumme för mig på måndag då jag ska dit….

Dagens idag trots missnöjes-smilet blev jeans Odd Molly white stretch jeans strlk 0, underklänning Odd Molly rock-a-fellow silk slip dress strlk 1, jacka Odd Molly Batallion of Saints jacket i grey strlk 1 och skor Swedish Hasbeens.

DSC_0956DSC_0957DSC_0963DSC_0966DSC_0964DSC_0965DSC_0968

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Bra att kolla upp den där dumma huvudvärken.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart mår bättre.....bra att du bokat tid hos läkare.
    Även om det inte är alls kul så ibland är det nödvändigt.
    Stor kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Ta hand om dig bra att du kollar upp dig !!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Ja kolla upp dig vännen, du kanske behöver näring/kosttillskott? Kryakramar i massor!

    Adela

    SvaraRadera
  5. Goa Vivvi du gör helt rätt att ta kontakt med doktor. Känns inte helt ok med att du mår som du gör. Jag har fler utbrända arbetskamrater just nu som är sjukskriva - och det är helt galet! - alla får symptom på sånt på olika vis men man ska verkligen ta besvären på allvar. Tex yrsel kan ju ibland komma av det man brukar kalla "virus på balansnerven" och stress är ofta, ofta orsaken. Du måste sova mer, på rätt tider och ta hand om dig. Lyssna nu på tant här, jag har lärt mig sista året som du säkert förstår att hälsan är det enda man har i slutändan, allt annat är bullshit och man är ALDRIG oersättlig på jobbet. Massor av kram Milla

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag håller helt med Milla. Kroppen säger ifrån och man måste lyssna på den. Det är inte hållbart i längden att köra på i rasande fart och inte sova tillräckligt. Ta dig en tankeställare och försök ändra lite på livsrytmen. Ingen tackar en för att man sliter ut sig, ta hjälp och dra inte hela lasset hemma.
    Av erfarenhet blir man vis och precis som Milla har jag fått lära mig att vad hälsan betyder.
    Kram C

    SvaraRadera
  7. Bra du går till läkare, kanske har någon sorts bristsjukdom? Be dem kolla glutenintolerans också, det kan ge liknande symptom. Hoppas du kvicknar till snart, och ta hand om dig.

    Tack för i helgen förresten, du är helt i min smak på alla vis :-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Bra att kolla upp. Kanske är det brist på något eller stressrelaterat. Jag vet att du sa att du gillar att jobba men även det man gillar kan bli för mycket ibland. En dag säger kroppen ifrån. Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Önskar dig bra hjälp och tycker det var mycket bra att du lydde makens råd om att gå till doktorn. Hur som helst är du så fin även utan leende. Jackan är som en liten dröm. Önskar dig en skön och vilsam helg. Kram!

    SvaraRadera
  10. Krya på dig hälsningar i massor. Ta det lugnt och kör inte bara på hälsan är viktig, det kan vara kroppens signal att säga ifrån att du ska sakta ned och ta hand om dig. Ta nu hand om dig ordentligt!
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  11. Hej! Så trist att du blivit sjuk och känner dig sänkt. Bra att du går till doktorn. Det var så roligt att se dig och träffa dig även om vi inte hann prata så mycket.
    Kryapådig kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar