VivanDivan

VivanDivan

söndag 21 april 2013

Undrar hur många som grillat i helgen?

God kväll vänner! Här har vi precis ätit kvällsmat och nu sitter barnen och tittar på en film, T på sport och jag ska försöka jobba lite. Ligger gräsligt efter eftersom jag var sjuk i början på förra veckan och skulle behöva vara klar med massa saker tills imorgon men vet inte hur mycket jag orkar ikväll. Har liksom ingen inspiration alls och skulle hellre krypa ner under en filt i soffan med mina små och halvslumra till deras tecknade film de tittar på….

Tänkte jag skulle visa lite bilder från helgen som ju har bjudit på fantastiskt väder. Nu känns det verkligen som att våren är på väg. Vårblommorna har verkligen exploderat och vi har sett både tussilago och blåsippor samt skilla och snödroppar här som måste slagit ut nu i helgen för det har inte synts ett spår tills nu….

Och vad gör Svenne Banan när våren kikar fram, det är sol och blir varmt? Jo, plockar fram grillen. Fler har säkert fuskat men jag misstänker att den här helgen blev en av de grilltätaste på¨hela året ha ha….

DSC_0869

Härlig sommarsallad med fetaost och rädisor.

DSC_0868

Ett glas rosébubbel på trappen medans mannen grillar

DSC_0874DSC_0871

Nuså, snart glöd och klart för grillning

DSC_0875

…och en sipp till på rosén

DSC_0873

Det där gör du bra älskling

DSC_0872

Maten serverad. Fläskfilé, sallad och majs med bea-sås. Klassiker och vi hade även pommes frites men jag hoppade det då jag försöker undvika sånt på test för att se om det kan hjälpa min stackars mage…

DSC_0876

Idag har vi roat oss med sockerkaksbak jag och Emilia och den blev sååå god. Tänk att nåt så enkelt som sockerkaka kan vara sååå gott. Borde inte tagit något men en liten bit får man väl unna sig. Får stå ut med lite magont ikväll :)

DSC_0877

Sen har Emilia haft jazzdans och sen var det terränglöpning med de små och Felix vann sitt lopp för andra söndagen i rad. Snacka om stolt kille :) Emilia kämpade på bra men hon har precis gått upp i en högre klass och sprang dubbelt så långt och med tjejer som var dubbelt så långa som hon men hon pinnade på och tog sig i mål och var så duktig hon också :)

DSC_0749DSC_0775DSC_0764DSC_0767DSC_0796DSC_0801

Ja, då var den helgen slut. Nu ny arbetsvecka igen innan lite ledigt igen.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Ja det har verkligen varit en underbar helg! Fina bilder på dina söta små..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni haft det! Stockholmsbubbel?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det har luktat grillat över halva bygden här i helgen:) Får nog investera i en elgrill så jag kan grilla på balkongen! Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Mys pys för hela slanten.. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilka underbara bilder denna första riktigt fina vårhelg.
    Dessutom blev jag väldigt sugen på grillade majskolvar.
    Så om solen skiner i morgon så blir det grillning.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar