VivanDivan

VivanDivan

tisdag 18 januari 2011

Varför tittar man på TopModel

God morgon!

Igår fastnade jag framför ToppModel 15 eller vilken omgång det nu kan vara och fattar inte varför jag inte kan låta bli att titta på det. Emilia låg i sängen bredvd mig och kunde inte somna och tittade också. “Mamma, titta vad vackra modemodeller det är. Sån ska jag också bli”. Och så ser man bl a en tjej som är så mager att hon ser sjuk ut. Näää Emilia så får du aldrig bli tänkte jag och knäppte om. Men så fort hon somnat var jag tvungen att knäppa tillbaka och se vem som åkte ut. Tack och lov var det den allra magraste och på helt rätt grunder för hon såg verkligen sjuk ut. Usch, vilka ideal det fnns i världen, blir så ledsen att man faktiskt påverkas och ser sina egna brister när man kikar sig själv i spegeln istället för att se det fina man har på sin kropp. För det gör vi väl alla. Rynkor, gråa hår, bristningar, fettvalkar här och där, celluliter, putmagen, hängrumpan mm mm, alla har vi nåt vi inte är nöjda med, smal eller kraftg, spelar ingen roll, varför kan vi inte bara få vara som vi är och vara nöjda med det?….

Så upp med hakan alla tjejer därute som nån gång är missnöjda med era kroppar. Vi är fina som vi är…..Så tänker jag i a f uppfostra mina barn….och lyssna gärna på låten med Bruno Mars nedan, helt underbar text….

Dagens idag blev klänning G-star, stövlar Björn Borg. Halsbandet är från Esprit

P1050483P1050485P1050484P1050486P1050488P1050489

Vet att jag lagt ut den förut men den här låten är såååå underbar och texten säger precis det jag vill säga idag. Ni är alla vackra precis som ni är!

Puss & Kram

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Håller med dig...dagens ideal är helt sjuka och varför är man aldrig nöjd ser bara sin brister som du säger man ska ta fram det fina men det är ju inte lätt när världen ser ut som den gör och alla ideal på hur man ska se ut !! Strökollade oxå på TopModel men orkade inte blir så matt på allt tjafs mellan dem..såklart en tävling men men NOT kollade senare på träningsprogrammet på 3a haha..måste jag forstätta kolla på hur folk har för inställnigar till vissa saker t ex alkohol måste ta 1-3 drinkar varje dag kan inte leva annars har man problem då YES absolut hon var hårt träningsbruden och wow vältränad YES!!

    Klänningen är bara såå snygg GILLARN :)

    Ha en bra dag

    KRAM /Tina

    SvaraRadera
  2. Ja, usch så mager tjejen var som åkte ut. Och hon hade ju en lite läskig inställning till det hela också. Tjejen som är väldigt lång är också hemskt tunn. Tyra Banks är ju bra på det viset som programledare för hon är ju inte sådär mager.

    Måste säga att du var jättefin idag i klänningen!

    Kram från V

    SvaraRadera
  3. Tack snälla tjejer! Jag gillar också Tyra Banks för hon verkar ha en rätt sund inställning. Men tjejerna som är med verkar ju lite blåsta och tjafset är ju bara löjligt, håller med dig Tina.

    Ha det gott
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar