VivanDivan

VivanDivan

lördag 15 januari 2011

Pepparkaksbak i januari och lite G-star provning

Oj, vad klockan har sprungit iväg idag. Felix är sjuk med feber och är genomförkyld så han och jag var hemma medans T och Emilia åkte till svägerskan på lite kalas på eftermiddagen. Vi lade oss i soffan och somnade båda två. Vaknade inte förrän alldeles nyss. Sovit i två timmar och det är mörkt ute men lite skönt också. Så här mysigt har vi haft det….

P1050441P1050440

Vi måste ju vara lite tvärtom i vår familj kan tyckas som bakar pepparkakor idag på förmiddagen, nästan en månad efter jul. Men grejen är den att på småttingarnas förskola var det en mamma till ett barn som jobbar på bageri och de hade massa pepparkaksdeg över så barnen hade fått en burk med det var att ta hem. Så därför har vi bakat idag….och pepparkakor är ju gott även fast det inte är jul.

P1050436P1050435P1050437

Och så har jag ju hunnit prova nya kläderna från G-star som jag köpte igår. Lite annorlunda mot vad jag brukar visa upp men det här är en annan sida av mig själv. Älskar luvtröjor och den lite mys-pys-sportiga stilen också som synes….

Nu kommer resten av familjen hem så nu blir det lite lördagsmys med potatisgratäng och kantarellgratinerad fläskfilé och kanske en liten förrätt tillredd av maken. Till det ett gott glas rött vin.

Hoodie och väst G-star (nyinköpen), leggins Lindex och kängor från LaRedoute. Armvärmarna kommer från H&M

P1050428P1050430P1050434P1050429P1050424P1050433P1050427P1050431P1050426P1050425

Puss & Kram

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Åh vilka snygga nyinköp! Jättefint!
    Peppisar kan man äta året om, det är alltid gott!
    Läste ditt inlägg om älgen, usch så läskigt, vilken tur att det gick bra! Man blir verkligen skärrad när sådant händer och det sitter i ett tag...
    Kram till dig!
    /C.

    SvaraRadera
  2. Haha - december eller januari spelar nog ingen roll - de ser ju ut att roa sig kungligt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej, tack för kommentar.
    Härligt att höra att det finns fler som skippar förhandsbokningen. Jag är dessutom övertygad om att detta till största del handlar om smart marknadföring från smarta marknadsförare och att det kommer finnas kläder till alla i butikerna.

    Tack för snäll kommentar =)

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt!!! Du har en kropp som man skulle hugga händerna av sig för! Tränar du? Eller är du bara så där naturligt "fit" Kram kram

    SvaraRadera
  5. Jäkligt snyggt Vivvi! Du passar grymt bra i svart/vitt! Hoppas du får en bra söndag! Kram kram

    SvaraRadera
  6. Once in a lifetime: Tack för omtanken, lite skakis var man. Pepparkakor är ju så sant så sant alltid gott :-)

    Fröstös: Ja visst är de kul att baka, verkligen något vi älskar att göra tillsammans

    CLE: Tror precis som du! Har aldrig blivit utan något jag velat ha på grund av att det är slut. Vassego för kommentaren!

    H: Jag skäms nästan för att säga det men jag har inte tränat regelbundet på 5 år (sen jag fick barn). Från att ha varit elitidrottare till att helt lägga av var ett stort steg men det hinns inte med. Skulle verkligen behöva ta tag i det snart. Man mår ju bättre av att träna faktiskt.

    Linda: Tack snälla! Ha en fin söndag du med!

    Kram till er alla
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Du måste bara berätta vilken affär du köpt kläderna på!

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym! Jag har köpt kläderna på G-star butiken i Västerås.
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar