VivanDivan

VivanDivan

lördag 29 januari 2011

Städdag med huvudvärk…daaa

Usch vilken huvudvärk jag vaknade med imorse. Har verkligen sovit jättedåligt inatt ihopklämd mellan två små element och jag fick följa med Emilia upp på toaletten två gånger och kunde förstås inte somna om. Sen vaknade de vid 6 och var jättepigga och det går bara inte att sova vidare med två småttingar klättrandes och busandes över en.

Vi gjorde lite lyxfrukost idag med pannkakor. Själv fick jag bara i mig en kopp te för huvudvärken gör mig lätt illamående. Usch och fy och idag är det storstädning på gång. Måste verkligen för vi har bara slarvstädat de senaste veckorna.

Dagens idag består av velourklänning från Blingo (visst är den en kopia av Odd Molly fondan?), sjal Love Forever, jeans Dr Denim och stövlar UGG.

P1050865_klarP1050859P1050860P1050861P1050862P1050863

På helgerna får barnen välja helt fritt vad de tar på sig och idag föll valet på dessa outfits. Emilia i klänning och tights Sonia Rykiel for H&M, kofta och skor KappAhl och Felix i Kiss-tröja från H&M och jeans Lindex. Han tyckte de var lite stora och ville ha ett skärp lika som Emilias hårband, sidenband…sååå snyggt :-)

P1050867P1050869P1050870P1050872P1050873

Tack alla ni som röstar i min lilla omröstning angående Timeless blusen. Som läget ser ut nu kommer jag följa era rekommendationer och ta denna.

2993_2010114914194970170

Tror då också att jag slår till på det vita linnet att kombinera och ha under…blir finfint till våren tror jag…

2995_201011491340524757

Men fortsätt gärna rösta ett par dagar till om ni tycker jag väljer fel…:-)

Puss & Kram

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Wow vilken fin klänning a al kopia på fondan :)vart har du köpt denne??

    Ja du gör helt rätt i att ta en grå blus har själv införskaffan timeless linnet i grått hade tänkt ha ett svart linne under och skinnbyxor till tror på den kombon :)

    usch så tråkigt med huvudvärk hoppas den släpper snart!!

    KRAMAR
    / Tina

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga bilder - härligt när de får bestämma själva hur de vill se ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Tina! Klänningen är från ett märke som heter Blingo (www.blingo.se) och det är typ som Meandi med främsta inriktning hempartyn för barnkläder men har en del "mamma-plagg" också och helt ekologiskt. Köpte denna och en likadan till dottern så vi matchar varandra :-)

    Kramar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. ...kan tillägga att jag "bara" betalade 599 kr för den, en tredjedel av Fondan...

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du hittade till mig, nu hittade jag hit med. Tack för hjälpen med Plain dress, jag har bestämd att det blir en sådan. Trevlig och fin blogg med innehåll som jag tycker om. Hit återvänder jag.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Min 2-åring har också klänningen och leggingsen, som din dotter har :) Och jag har klänningen själv också! Så fin!!! Ville ha de randiga strumpbyxorna själv också, men de tog ju slut direkt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vassegod Hilde och tack! :-) Välkommen till mig!

    Viveca: Det är Emilias absoluta favvo-utstyrsel :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar