VivanDivan

VivanDivan

torsdag 13 januari 2011

Shit vad livet är ömtåligt, riktigt skakis…änglavakt idag

Imorse skrev jag om att det var stopp på hemvägen p g a en långtradare som vält och att jag då fick en tankeställare på hur skört livet är och idag höll det på att gå riktigt illa på hemvägen. Fick möte med tre bilar så jag slår av helljuset vilket innebär mindre sikt framåt och LG_1_~1där, helt plötsligt springer en älg ut på vägen ca  50 m framför mig. Jag kan inte väja åt vänster för jag får ju möte, från höger kommer älgen och diket är inget alternativ för det är en en meter hög snövall så det är bara att tvärnita och hoppas på det bästa. Halt som sjutton och jag får sladd. Usch vad det hinner vimla bilder framför ögonen men jag har verkligen änglavakt för älgen tvärvänder precis innan jag ska träffa den.Shit vad stora de är!

Stannar till vid vägkanten första bästa lucka och baraalgskylt_11614917 sitter där och skakar. Ringer både T, mina föräldrar och syster innan jag vågar åka vidare. Har nog aldrig varit så rädd förut och väl innanför dörren när jag kommer hem faller jag bara ihop i en hög och bara gråter. Nu har vi ätit lite, kramats lite och T hällde upp ett glas vin så det känns lite bättre….

Men det slår mig verkligen hur skört livet är och hur fort det kan tas ifrån en. Så ta vara på livet och lev det fullt ut.

Vet inte om det egentligen hör ihop med det som just hänt men idag känner jag för att lyssna på den här låten. Just för att det känns som om någon vakat över mig idag.

Puss & Kram

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Usch så nära det kan vara ibland! Tur du hade verkligen marginalerna på din sida.

    Ta hand om dig och krama om din familj :)

    Kram från V

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad otäckt, ta hand om dig och stor kram!

    SvaraRadera
  3. Hemskt! Tur att allt gick så bra!!!! Och kanske är det sådana där "små" saker som gör att man omvärderar och omprioriterar!!!Stor kram till dig fina Vivvi!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för omtanken tjejer!
    Kram till er alla
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar