VivanDivan

VivanDivan

torsdag 13 januari 2011

Happy wife, happy life och lite bluskies

Har ni hört det uttrycket? Hörde det på radio imorse och drog rejält på smilbanden för visst stämmer det? När vi tjejer är nöjda och glada blir vi ju så mycket snällare och mer tillmötesgående ha ha. Hör ni det karlar!

God morgon förresten!

Igår när jag åkte hem från jobbet var det riktigt dåligt väglag. Snöoväder och halt som sjutton så det var halvkul. Sen blev det stopp och köbildning för att en långtradare hade vält i en rondell alldeles innan jag kom in i stan. Såg först inte annat än att det var massa blåljus som blinkade och när man sitter där börjar man ju fundera på livet och hur lätt hänt det är att det händer något. Usch, var orolig hela kvällen för T var borta på jobb och skulle komma hem sent och jag ringde honom flera gånger när han var på väg för att kolla att inget hänt…

Igår slog vår trippmätare (eller vad det nu heter som mäter hur långt man kört med bilen) om till 2000 mil. Sjutton vad mycket bil man åker, fick hem den ny tidigt i våras.

P1050352

Imorse tänkte jag ha min Odd Molly Blueskies dress men jag hittar baske mig inget snyggt att ha till. Känns som den kommer bli mer använd framåt våren när man kan gå med bara ärmar. Eller så måste jag hitta en kofta eller något som man kan ha till. Provade min korta G-star kofta men jag gillar inte korta koftor till klänning av någon anledning. Long Lovely knit funkar också men den kände jag inte för idag. Blev till slut gråa koftan från Nümph, grå knästrumpor och en svart scarf från Lindex. Boots från Friis & Company och till det likbleka armar. Måste ta en spraytanning snart tror jag.

  P1050371P1050370P1050367P1050368P1050369

P1050374

Puss & Kram

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Heeej rara du:9
    Tänkte att jag kikar in å VAD ser jag ..om inte en heeelt bedårande bluskies klänning på dej idag:)
    Åhhhhh vad jag är sugen på den nu..Hmmm får väl kika runt å se var jag kan finna en ...Är den normal i storleken eller?
    Hur som..DU är kalasfin:)
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. O toppsnygg skulle jag vilja säga! Så himla fin klänning! Tycker inte alls du der blek ut...jag tror man är så självkritisk;)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  3. Tack snälla tjejer för de fina kommentarerna.
    Lite Odd: jag tycker den är helt normal i storlek. Jag har en strlk 1 och det är vad jag brukar köpa i Odd Molly förrutom vissa plagg som jag har 0 i. Jag köpte min på Tintinstyle men tror det är lite utplockat med storlekar där.

    Adela: Ja, visst blir man självkritisk, men man känner sig mycket fräschare när man har lite färg.

    Kram på er
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar