VivanDivan

VivanDivan

fredag 7 januari 2011

Nostalgi och klämdag

Godmorgon! Hur är läget kära bloggisar?

Idag är det klämdag och på mitt jobb är vi lediga alla klämdagar. Känns lyxigt. Blev en långhelg  till och den här julen bjöd ändå på en hel del ledighet trots att jag skulle jobba en del. Men jag behövde verkligen detta för det har varit riktigt slitigt under hösten.

Lovade mina barn att jag skulle rota fram mina gamla pokaler och medaljer från när jag var aktiv inom idrotten och det resulterade i ett besök upp på vår fruktansvärt röriga vind. Den är alldeles för stor för så länge man har plats, slänger man bara upp massa elände där istället för att rensa och kasta. Men jag hittade pokalerna i a f + ett gammalt kort som gav riktig nostalgi.

P1050226När jag var med som luciakandidat i småstaden där jag bor. Detta kort var då med i lokalblaskan. Blev aldrig lucia men väl tärna och det var en upplevelse för livet. Vi hade ca 30 framträdanden under luciahelgen på sjukhem, ålderdomshem, servicehus, företag, julbord, marknad och förstås i en fullsatt kyrka. Tänk att se glädjetårarna på de äldre när de lyssnade. Var fantastiskt kul…Men kolla ögonbrynen. 19 år gammal och aldrig använt en pincett ha ha….Det var min mamma som anmälde mig och hon var nog lyckligast av alla när jag kom med för hon var själv med när hon var ung.

P1050227

Bilden till höger är några av pokalerna i min samling från min idrottskarriär. Främst då innebandy som jag faktiskt spelat så högt som i elitserien. Det ni! Smile Ska försöka rota fram lite tidningsklipp från den tiden nån annan dag.

 

 

 

 

Dagens idag består av mitt andra reaköp för året Odd Molly Carded Flannel Blouse i dark blue strlk 1, jeans från G-star, skor Friis & Company, scarf Vero Moda och kofta G-star.

P1050221P1050225P1050224P1050219P1050222P1050220

Söt liten sak den här blusen i skönaste tunn flannell. Söt spets med lite guldtrådar som inte syns så bra på bilden. Riktigt nöjd med den är jag

P1050228

P1050233

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Vad kul att få se blusen på en riktig människa - har bara sett den på produktbilden tidigare och tyckte då att den såg lite tråkig ut. Tycker jag inte längre - den är jättesöt och klär dig finfint!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar