VivanDivan

VivanDivan

tisdag 4 januari 2011

Återanvändning och lite rea-paket

Godkväll! Man kan tycka att det skulle vara skönt att ha möjlighet att jobba hemma och det är det också men ibland önskar man nästan att man satt på jobbet istället. Idag var en sån dag. Mina små änglar hade bestämt sig för att idag skulle världsmästerskapen i bråk och jobbighet gå av stapeln. De har varit i luven på varandra hela dagen och bråkar de inte med varandra, hittar de på sattyg för att reta sin mamma. I o f förstår jag dem, inte kul när mamman måste jobba och man får roa sig själva men men…

Har nu en fruktansvärd huvudvärk…IGEN….och T ska ligga borta inatt för det blir så långt att pendla och han behövde jobba sent. Har nu röjt upp lite i oredan de lyckats med idag och tänt lite ljus och så har det varit barnens val i köket, fish and chips. Till lunch ville de ha våfflor så det är riktigt onyttigt idag. Får börja mitt nya liv nästa vecka tror jag.

Åkte i a f och hämtade ut två av mina rea-köp idag. Mycket nöjd är jag och vad det är kan ni ju få gissa. Här kommer en hint….

P1050160

Mina barn brukar ofta få välja kläder själva, (om vi inte ska göra något speciellt förstås och när de ska till förskolan brukar jag lägga fram kläder) men när vi är hemma är det mix-match på hög nivå. Emilia är en riktig klänningstjej och Felix ska bara ha fotbollskläder eller “skateboardkläder”. Idag plockade Emilia fram en stickad klänning som jag hade när jag var liten. Kommer inte ihåg om det är gammelmormor eller min farmor som stickt den (måste jag kolla med mamma snarast) men den är ju faktiskt lite modern eller?

P1050147

Min egen dagens består av G-star och det är jeansleggins med revärer (hur mjuka och sköna som helst och jag såg igår att de fanns på rean med 40% rabatt på G-star  butiken i stan så skynda fynda), skjorta och poncho i alpaca ull. Den är sååå himla mysig att krypa in i. Hade den över höstjackan tidigare i höstas när det blev lite kyligare och nu kan man ju faktiskt ha den inne. Stövlarna är Friis & Company och scarfen från Lindex. Emilia i sin andra outfit för dagen från Meandi och Felix i Italienställ från H&M.

P1050157P1050148P1050158P1050156P1050151P1050155P1050154P1050153P1050152P1050150P1050149

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Jobba och vara hemma med barn...riktigt svår kombination tycker jag.
    Reafynden är toppenfina, nu vill vi bara få se dem på! Kan glädja dig med att jag har ett av plaggen som favvo och den betalade jag fullt pris på...
    Hoppas du mår bättre och får en lugn och mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar