VivanDivan

VivanDivan

onsdag 9 oktober 2013

Kör väl en Vivvi-dagens också då :-)

God kväll raringar! Här är vi extra glada just nu för älskade T kommer hem ikväll, en dag tidigare än han tänkt! Yeeeey vad skönt det är när han kommer hem :-) Dock var de små lite för hungriga för att vi skulle orka vänta på honom så vi har redan ätit. Gjorde två plåtar ugnspannkaka till kvällsmat. Inte ofta jag gör pannkaka för jag tycker inte det är “mat”. Lägger sig bara som en klump i magen och dessutom är det ruskigt trist att stå och steka. Som tur är gillar ungarna ugnspannkaka lika mycket som tunna pannkakor och det är ju mycket enklare. Förra gången insåg vi dock att nu är det dags att börja med två plåtar för en plåt räcker inte längre till familjen :) Helst ville jag göra fläskpannkaka för jag tycker det blir lite mer matigt men nix, det ville de inte ha så det blev vanlig.

Måste bara förtydliga en sak i förra inlägget angående Emilia och hennes “talfel”. Kanske skulle nämnt att hon går hos talpedagog för att rätta till det och det är absolut inget vi nonchalerar på något sätt. Jag tycker det är fantastiskt att hon får möjligheten och jag skulle kunna slå mig blodig för att mina barn ska få den hjälp de någonsin skulle kunna behöva. Det var ju lite det jag gjorde redan när hon var tre då vi fick gå till logopeden. Detta är inget som är normalt i vår kommun utan vi fick tjata oss till det. Bara så att ni vet :-)

Dagens idag blev blus Diesel, jeans G-star Arc 3D tapered och skor Ash.

P1270516P1270517P1270518P1270519P1270520P1270521P1270522P1270523

Ha en finfin kväll raringar så hörs vi. Nu öppnas nämligen ytterdörren här hemma och T kliver in…:-)

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar