VivanDivan

VivanDivan

onsdag 23 oktober 2013

Halloween-diskussion idag

God morgon mina vänner! Har ni det bra? Gudars vad trötta vi var i familjen igår. Vi låg till sängs allihop redan halv nio. Gympa, balett, snabb middag, dusch och saga i stora sängen där två små somnade rätt fort och de vuxna låg kvar. Blev lite trångt dock ett tag innan vi orkade upp och bära över kidsen i deras sängar. Det där är för övrigt en diskussion jag tänkte ta upp en annan dag. Alltså barn i vuxnas sängar. Finns så många rön, råd, tips och så-här-ska-man-göra-teser men som sagt, mina åsikter i frågan tar jag en annan dag. Idag tänkte jag avhandla vår diskussion om Halloween och kommande disco och utklädnad på fredag. Emilia ändrar sig ungefär två gånger om dagen vad hon vill klä ut sig till. Hon har massa fina utklädningskläder som hon skulle kunna ha och det är ju inte så kul att köpa nytt varenda år. Hon har en häxdräkt, vampyrprinsessdräkt, Monster-High-dräkt och diverse andra grejer man skulle kunna göra något kul av. Nej, nu ska hon vara varulv säger hon. Och hur sjutton hittar man bra grejer till det? Phjuuu….Felix däremot växlar mellan att nej, han tänker minsann inte klä ut sig, nej, han ska inte gå alls eller också ska han gå och klä ut sig. Just nu vill han vara mördare men det tyckte mamman var lite väl bizzart. Kan du inte vara Darth Wader eller Darth Maul eller pirat eller riddare som du ju har kläder till? Eller Spiderman, det har du ju också? Nej, då ska han vara monsterdemon. Jaha, herrejösses vilka krav de har….

Får väl rota i garderoben ikväll och se om jag hittar något roligt….

Dagens idag blev jeans och top 2nd Day, kofta Hunky Dory och skor Munderingskompagniet. Sjalen är Beck Söndergaard.

DSC_0487DSC_0486DSC_0483DSC_0484DSC_0485DSC_0488

Det var det, ikväll ska jag och Emilia åka ner på stan i pyttestan vi bor i och gå på Tjejkväll som arrangeras bara för tjejer. Lite erbjudanden i butikerna och bara tjejmys. Kanske en fika och bara hon och jag. Ska bli mysigt :)

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar