VivanDivan

VivanDivan

lördag 19 oktober 2013

Det stora nagellacks-artilleriet

Halloj vännerna! Använder ni nagellack? Jag gör det ibland. Mina naglar har sämsta möjliga kvalitet och skivar sig och går av och har jätteful form. Går inte att få snygga långa naglar helt enkelt. Att gå till nagelsalong har jag väl funderat på men aldrig kommit till skott. Har provat lösnaglar ni vet såna man köper på Lindex mm som sitter typ en halv dag men blir ju totalt handikappad av dem då det känns som man inte kan göra nåt. Att knäppa gylfknappen eller diska eller för all del torka sig när man varit på toa blir helt omöjligt. Och när det gäller nagellack gör jag nästan alltid misstaget att måla när jag har bråttom och kommer åt något som förstör innan det har torkat. Och så köper jag alltid billigt tjafs som håller en dag eller två innan det börjar flaga…

Men nu så tänkte jag att jag skulle göra det från grunden. Ta tiden och göra rätt samt ha de bästa grejerna. Så jag var in på Kicks och var den korkade kunden som inte kunde nåt så att hon i butiken skulle förklara precis ALLT för mig. (Självklart vill hon ju sälja på mig den dyraste skiten men w t f, kan ju vara bra också). Så jag kom hem 450 kr fattigare och tre små flaskor rikare. Ett underlack som ska vara vårdande från Essie, ett vinrött snyggt höstigt från Opi som tydligen är såååå bra samt ett glansgivande och stärkande överlack också Essie. Japp, jag tog mig tiden att måla underlack, torka, färglacket två gånger, torka och så överlacket. Japp det gjorde jag och ta mig tusan, nu tre dagar senare sitter allt kvar utom på ett finger som jag skrapade i igår och kommer få göra om från grunden. Good shit alltså det där med att göra det på riktigt….:)

DSC_0414

Har ni andra nageltips så spruta på. Jag är kass och vill gärna ha tips hur man får nagellacket att hålla :)

Puss & Kram
/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Hej Vivvi, jag har skaffat mig ett sånt här kit: http://www.lyko.se/sv/artiklar/depend-gellack-startkit.html?kb=1&gclid=CICw3J3Ao7oCFYd3cAodwBsATQ och gör mina egna gellack naglar. Funkar riktigt bra, håller kanon. Men man får öva på att måla snyggt, härdningen med UV-lampan gör ju att det inte går att få bort det som hamnar lite utanför. Detta passade mig eftersom jag aldrig skulle prioritera att åka till en salong och fixa, en gång kanske men inte så ofta som behövs. Man kan köpa kitet och olika färger på ICA Maxi också. Tar ett en stund att få målat alla fingrar klart men det håller ju länge sen och är mycket slitstarkt. kram Milla

    SvaraRadera
  2. Seche Vite is da shit inom överlack! Torkar nagellacket på fem röda och får superglans plus gör att lacket håller nästan en vecka! Finns på Kicks!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Som Milla skrev ovan...Depend gelélack. Klart överlägset allt annat. Jag har använt det vid 3 tillfällen nu och varje gång satt lacket utan minsta flaga eller nötning 2 veckor. Sen tog jag bort det för jag ledsnade på färgen och ville ha annat :P skyddar även de egna naglarna så de växer i lugn och ro utan att skiva sig eller spricka. Startkitt på lyko 399 kr sen finns lacken att köpa på ex HM, Maxi eller Cubus för ca 79 kr. Bästa uppfinningen :)

    SvaraRadera
  4. Använd OPI:s nagelolja/nagelbandsolja (Kicks)! Den är super. En liten droppe på varje nagel varje kväll och vips snygga nagelband och starkare naglar. I alla fall på mig.....
    Kram A

    SvaraRadera
  5. Depends vårdande kit är super. Sen så försöker jag att hålla mig inom samma märke med under och överlack och färgade lacket. De är ju ändå gjorda av fungera ihop. Jag är fan av Essie. Har provat Opi oxå men deras lack håller inte lika länge trots samma underarbete...De billigaste lacken struntar jag i numera, tycker inte att de håller.
    Seche vite är super som överlack till alla märken.
    Kram Me and my life

    SvaraRadera
  6. Ååå tack så jättemycket för tipsen :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Jag går till nagelterapeut och lägger gele på mina naglar vr 4:e vecka. På så vis håller de och nagellack sitter som berget. Jag använder inget underlack, så på med 2 lager färg och 1 lager Seche Vite som är bästa överlacket ever. I dag gjorde jag om, och då hade gamla lacket suttit i över 1 och en halv vecka utan en skråma.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar