VivanDivan

VivanDivan

torsdag 17 oktober 2013

Akut tandläkarbesök fick bli dagens happening

God kväll raringar! Lite sen bloggning idag och ingen igår kväll. Blev lite sent hem igår då vi hade månadsmöte på kontoret med efterföljande middag. Dock hade jag sådan huvudvärk att jag avvek tidigt innan de övriga gick vidare till en liten aktivitet i bowlinghallen som finns i Västerås. Maten var dock jättegod men har man sån gräsligt huvudvärk som jag hade och fick dessutom ett samtal av min mamma med ett trist besked om en kollega och vän till henne som gått bort som gjorde att jag valde att åka hem. Kände liksom ett akut behov av att vara med min familj och det var ingen som hade hard feelings för det…

Imorse var vi jättesena och jag hann verkligen inte jobba. Hann inte på lunchen heller för då var det akutshopping som gällde. Emilia behövde en ny fleecejacka och så behövde båda småttingarna lite varmare toppluvor. Hittade jättefina med fleece på insidan som är perfekta nu. Lite varmare än vanliga tunna bomullsmössor men inte för varma om det blir lite varmare under dagen. Men nuså är hemma och satte mig precis i soffan efter snabb middagslagning.

Igår när jag kom hem klagade Emilia på att hon hade ont i ena framtanden uppe och munnen. Vad har hänt då frågade vi och då berättade hon att hon ramlat och slagit i klätterställningen på rasten i skolan. Hon är väldigt tålig min tjej och blir sällan ledsen när hon gör illa sig så hon hade inte ens berättat för fröknarna. Men jag kände på tanden och den satt minsann lös (mjölktand visserligen men man ska ju ändå kolla upp det har jag hört). Så sagt och gjort, jag ringde tandläkaren imorse och vi fick en tid idag på eftermiddagen. Hon var så duktig och satt så still när de tog röntgenbilder men det var ingen fara. Tanden var nog på gång att bli lös ändå och tanden under var inte skadad som det såg ut men det är alltid bra att dokumentera sånt här berättade tandläkaren så vi ska anmäla till försäkringsbolaget också ifall det blir något med tanden som kommer efter senare.

Tänkte väl att ni skulle få lite bilder från min dagens också minsann. Blev byxor Love Forever, tröja Ester Elenora och kavaj Hunky Dory. Sjalen har jag fått från London och skorna är Ash.

DSC_0430DSC_0431DSC_0432DSC_0433DSC_0434DSC_0435DSC_0436DSC_0437DSC_0438DSC_0439DSC_0440DSC_0441

Glittrigt och guldigt värre idag som ni ser. Och så lite döskallar på det…just the way I like it :)

Puss & Kram
/Vivvi

1 kommentar:

  1. Jag förstår inte charmen med dödskallar, tyvärr.
    Jag blir faktiskt illa berörd när kollegor och andra kommer med sånt på kläderna. Som tur är är det inte många som gör
    det då det inte riktigt passar sig på min arbetsplats.
    Annars var outfiten toppensnygg.
    /C

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar