VivanDivan

VivanDivan

fredag 18 oktober 2013

Ett nytt kameraobjektiv…check

Halloj vänner! Nu börjar snart fredagsmyset. Fast baske mig så känns det inte riktigt så. Har slitit som ett djur på jobbet idag och är helt slut och måste jobba imorgon med start tidigt tidigt så inte helg riktigt än känns det som. Men lite tacos och ett glas rött ska jag nog unna mig ikväll i a f:)

Ni har väl hört mig tjata till leda om min systemkamera som bara jiddrar med mig. Har en Nikon D5100 och den är väl bra men mycket strul har det varit med den. Nu för några veckor sedan slutade autofokus att fungera och med lite hjälp från kollegor som också har Nikon kunde vi konstatera att det var objektivet det var fel på. Hade bara ett objektiv och det var det som följde med kameran. Sånt där allround-objektiv med zoom och ja, det funkade väl ok tills det gick sönder. Ska se om det är värt att lämna in och laga. Men lite panik fick jag för jag använder ju min kamera i stort sett dagligen. Kompaktkameran eller Iphonen ger ju inte alls lika bra bilder. Så sagt och gjort, efter lite rådgivning från kollegorna som kan det där med fotografering tusen gånger bättre än jag så åkte jag ner till Net on Net en lunch och köpte mig ett nytt. Ett fast litet sött objektiv som ska vara helt ok för det priset  (1699 kr) och jag tycker bilderna blir klara och skarpa. Lite lurigt när man är van vid ett zoom-objekiv men jag vänjer mig sakta men säkert :)

image (100)

Jag är faktiskt supernöjd (proffsfotograferna skrattar säkert åt mig men det får de göra då. Mina behov täcks rätt bra)

Nu blir det tacomys för hela slanten. Återkommer kanske med en dagens lite senare.

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar