VivanDivan

VivanDivan

lördag 10 november 2012

Tandkräm på finnar och pizzamaking

God morgon därute! Usch vilken slö och grå dag det är idag. Vädret ute är riktigt hösttrist och vi är riktigt lata här hemma. Jag har legat i soffan och tittat på “Mirror Mirror” med Julia Roberts. Den var helt klart mer åt en barnfilm tycker jag och sämre än Snowhite and the huntsman som jag såg för nån vecka sen. De kom ju nästan samtidigt och krigade lite om biobesökarna.

Samtidigt som jag tittar på film håller jag på och kurerar mina tre finnar som ploppat upp på hakan. Ni vet såna där “underground”-varianter som gör så himla ont. Jag har i stort sett aldrig finnar men nu har det alltså pluppat upp tre stycken på samma gång. Måste vara stressrelaterat…eller att jag vräkt i mig en massa choklad här i veckan :)

När jag var yngre i tonåren hörde jag att man skulle ha tandkräm på finnar så tandkräm it is

P1240888

Om det funkar vet jag inte men barnen tycker att deras mamma är bra skum här hemma. Mamma, du har glömt tvätta munnen efter tandborstningen…

Igår var det pizza-making deluxe häre hemma. Alla vill ha olika ingredienser på sin pizza så det blir lite kladd men det gör inget. Kul att laga mat tillsammans. Vi kör alltid sån här färdig pizzadeg-mix som man bara blandar med vatten och den är faktiskt jättegod.

DSC_0003

Dega dega

DSC_0005

Lite underhållning under tiden man bakar med Gangnamstyle

DSC_0007

Felix dekorerar småpizzorna

DSC_0010

Svamp, skinka och ost

DSC_0011

Och så stora plåten. Halva med köttfärs och jalapenos och halva med skinka, svamp och ananas. Massa ost på det sen och skjuts in i ugnen…

mail4

Emilia redo att hugga in. Sen tog batteriet i kameran slut så det blev inga fler efter-bilder på pizzorna men ni kan ju tänka er :)

mail3

Resten av kvällen såg ut såhär. Tråkmånsarna. Varsin Apple-pryl och lurar. Själv tittade jag på X-factor…

mail

Nu ska vi ta tag i lördagen här och sätta fart med lite lussekatts-bak.

Vad gör ni en lördag som denna?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Jag kör också tandkrämsvarianten men bara på natten haha.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha.. Har du fått ungdomsfinnar! Härligt att behålla ungdomen ju. Kram och ha bästa helgen.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar