VivanDivan

VivanDivan

torsdag 15 november 2012

Att sätta sig på en stubbe och göra manöver…

God morgon vänner! Vet ni, det där med att blogga är inte helt lätt. Samtidigt som i a f jag vill vara rätt personlig och skriva om mina tankar och mitt liv så drar man ju ändå en gräns nånstans om vad som blir för personligt. Och det man skriver i bloggen är ju bara en del i ens liv. Är det falskt tycker ni? Jag tycker faktiskt inte det. Alla bloggare väljer en nivå i bloggen som är rätt för dem och jag har valt min. Igår hände en oerhört tråkig sak i mitt liv och jag tänker inte gå in på detaljer här för det är  en del av mitt privata som jag inte visar här. Däremot kan jag skriva här att jag är ledsen och sårad av det som hände och det kan jag skriva för det är på en sån nivå jag vill ha det här. Jag gråter inombords och har en klump i magen som för tillfället inte vill försvinna.

Idag känner jag inte för att lägga ut en dagens och vill ju att ni då kanske förstår varför. Jag är inte på topp. Och igår lärde jag mig något som jag ska försöka anamma den här gången. Jag är vanligtvis en väldigt impulsiv människa och jag säger och skriver vad jag tänker eller tycker ibland utan att tänka. Det blir ofta fel för jag gör saker i stundens hetta. Den här gången fick jag rådet av en vän som jag luftat detta med att ta ett steg tillbaka. “Sätt dig på en stubbe Vivvi och gör manöver!” Nån klok man som sa så en gång vad jag förstått och det kanske är något jag behöver lära mig. Att låta saker vara ibland. Det är inte värt att må dåligt över hur någon annan beter sig och att då istället i tystnad reflektera och sen när det gått en tid kanske man är mycket klokare och kan göra rätt “action”. Jag vet inte men jag ska testa konceptet….

Så nu mina vänner sätter jag mig på en stubbe och gör manöver här för nån dag eller två…eller tre eller vad det nu tar…jag tar en paus…

Och istället för min fula nuna får ni ett par bilder av det som betyder allra mest för mig…Nu och för alltid…Och de här två små tillsammans med min man och min övriga familj ska få mig att ta mig igenom alla tråkigheter som finns just nu…

P1240954IMG_1164

På återseende mina vänner…ni som är mina vänner…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

17 kommentarer:

  1. Skickar en stor kram till dig fina Vivvi! ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det löser sig för dig/Louise

    SvaraRadera
  3. Usch va tråkigt blir så ledsen vad är vår värld på väg?? ..vi ska väl uppmuntra ge feedback inte stjälpa varann MEN hoppas du kan lägga detta bakom dig som sagt sätt dig på stubben gör en manöver och gräv sedan ner detta djup om det går !! Tycker du är en mycket fin trevlig rar tjej och skulle mer än gärna ha dig nära mig!!
    Ta hand om dig och de dina som betyder nåt!!
    Tråkigt att du inte visar någon dagens om jag förstår rätt är det nog nått påhopp om dem men för mig ger du inspiration på vad jag kan kombinera fastän jag ibland inte köper samma märken men ändå TACKAR dig för du finns delger oss så mycket samt fina outfits !!

    STOR KRAM till dig från mig ♥

    /Tina

    SvaraRadera
  4. Men kära nån, vad är det som hänt? Ta lite time out och bearbeta det hela.
    Hoppas du hittar styrkan.
    Kram C

    SvaraRadera
  5. Styrkekramar från Titti....

    SvaraRadera
  6. Usch vad tråkigt för dig! Hoppas du kan hantera situation bra för din egen skull o inte andras..
    Ser ditt inlägg från igår morse, där ser du så glad o förväntansfull ut..så händer det något, trist!
    Ta det lugnt o tänk på dig själv o de dina i första hand!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ååå Många kramar till dig. Hoppas att det löser sig.
    Kramiz/ Niccan

    SvaraRadera
  8. Massa styrkekramar till Dig!
    Hoppas du hämtar kraft hos familjen och de vänner som är äkta och vill väl/ Sara

    SvaraRadera
  9. Många kramar till dig :)
    //elisabeth

    SvaraRadera
  10. Fina Vivi! Jag har ju bara träffat dig som snabbast en gång men jag vet vad du menar. Jag handlar också impulsivt och styrs av känslor. Ibland åker man på käftsmällar från håll man minst anar det.
    Jag tror faktiskt på det konceptet. Inte käftsmällar men att sitta ner och ta en manöver. Fundera igenom, fatta beslut, bryta ihop och sen gå vidare.
    Hatar det. För det tar tid och jag vill att det ska gå fort. Jag är snabb att döma, men faktiskt lika snabb att förlåta. Om jag ges möjligheten och jag känner att personen verkligen vill ha förlåtelse. Annars är jag långsint och i hjärtat hämdlysten som få.
    Stor styrkekram till dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Goa Vivvi, hoppas allt löser sig till det bästa! Tänker på dig! Kramar

    SvaraRadera
  12. Tack så jättemycket för era underbart gulliga kommentarer. Ni är bäst!!!!

    Och för att klargöra för er som undrat så är det inget som har med bloggen att göra. Det är inga elaka kommentarer eller nåt sånt utan rent personligt i mitt privatliv...Jag återkommer snart i bloggen med nya dagensbilder :)

    Love ya

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  13. Men vad fasen.. vad är det för elakingar som finns där ute? Jag antar att du fått skit för något, och om det är fallet tycker jag det är trist. Att sätta sig på en stubbe och sen gör en manöver låter klokt oavsett vad det är som gör dig ledsen..
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  14. Någon ful nuna har du ju inte, så den tittar jag så gärna på. tror sötnosen på sista bilden är lik dig. Hoppas allt löser sig. Kanske är det bäst att ibland ta ett steg tillbaka, jag brukade alltid vara impulsiv och försvara mig, men livet har lärt mig att de är de elaka som mår dåligt inte jag och då är det lättare att luta sig bakåt och gå vidare.
    Önskar dig och fina familjen en go helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  15. Trist när det blir så, hoppas det löser sig. Har inte hört utrycket med stubben innan. Jag får kanske testa det om det "hettar" till.
    Stor kram
    ps. Säg inte att du har en ful nuna, du är jättesnygg och fin och verkar ha ett jättestort hjärta!

    SvaraRadera
  16. Hej bästa Vivvi!
    Du är en av de mest varmhjärtade människor jag vet och ibland är det skönt att låta tiden ha sin gång medan man sitter där på sin stubbe.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  17. En stor kram till dej, hoppas det känns bättre snart.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar