VivanDivan

VivanDivan

lördag 10 november 2012

Några såna där hemliga önskemollysar…

Hallå blogg-vänner. Det blev visst inget bak idag. Har hållit på och packa upp lite kartonger och gått igenom andra som ska arkiveras. Har man inte saknat grejer i dem nu på två månader typ så lär man ju inte sakna dem nämnvärt sen heller så jag funderar på att tejpa igen dem och så om fem år om de är obrutna så åker de på tippen. För då lär man ju definitivt inte behöva innehållet. Nej, skämt och sido, har sorterat sånt som bara är arkiv och sånt som kan komma till användning eller säljas eller ges bort typ….

Har ni några såna där önskeplagg från gamla kollektioner som ni går och drömmer om? Det har jag så jag tänkte att jag skulle avslöja ett par av dem. Inga direkta efterlysningar men om nån har nån i strlk 0 eller 1 i gömmorna så kanske jag är intresserad :)

Först ut Hightwist jumper som jag provade i OM-butiken i våras och fastnade för men tyckte den var lite för dyr. Älskar den i både den här färgen nedan och den grå. Strlk 1 eller 0 skulle passa…

Hightwist jumper

Taradiddle dress i powder. Har en i grey och en i royal (tror jag färgen heter) men båda har gått sönder på ett antal ställen då den verkar himla skör. Strlk 1

taradiddle-dress_99150178_116269762

Full embroided smock dress dark brown strlk 0 tror jag då jag hört att de ska vara stora. en sån där klänning som alltid suttit på näthinnan…sällan de dyker upp i strlk 0 bara…

_859 Full embroidered  smockdress chocolate

Butterfly cardigan i ull. Har bomullsvarianten i blått och älskar de söta fjärilarna. Perfekt vardagskofta. Strlk 1

butterfly cardigan

Lulu dress i svart eller chalk. Helt underbar klänning som jag drömt om länge…Strlk 0 eller 1…

lulu dress

Mononoke dress i almost black strlk 0. Har den i military strlk 1 och tycker den är lite stor men äääälskar modellen…

Mononoke

Shweltry cardigan strlk 1. Den ser så himla gossig ut tycker jag Smile

Swelthry cardigan

Tenfold knit i nån färg. Jag har ännu aldrig ägt denna klassiker men tycker den är så himla fin. Kommer liksom aldrig till skott dock då annat går före på önskelistan och den alltid verkar komma igen i nån form. Har aldrig ens provat en men skulle nog helst vilja ha en bomullsvariant och jag gillar faktiskt de som har Odd Molly tryckt på ryggen Ingen aning vilken färg dock…

tenfold knit jacket.backtenfold knit jacket

Finns ju säkert fler som jag glömt bort här men dessa är mina favvosar just nu som jag gärna skulle ha i garderoben :)

Ha en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Har tyvärr inte dina önskningar men undrar hur gick det med tandkrämen? Funkade det? Det var precis som du sa universalknepet när man gick på högstadiet.....
    Kram A

    SvaraRadera
  2. I see Taradiddle on your wish list. Here is a link: http://www.ebay.com/itm/ODD-MOLLY-44-Taradiddle-Dress-Tunic-size-1-Small-/121016600151?pt=US_CSA_WC_Dresses&hash=item1c2d26c657

    I hope that you find your hearts desire. ♥♥♥
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
    Svar
    1. The link has disappeared??? Check ebay.com and search Odd Molly. There is taradiddle in Powder, size 1.
      Karen XOXO

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar