VivanDivan

VivanDivan

torsdag 1 november 2012

Oj, den blommar, en sekretär och Chewie-style

God morgon bloggvänner! Idag blir det jobb hemma då dagis är stängt och vi hade lite problem med barnvakt. Barnen sitter och tittar på barnTV för tillfället med frukosten i soffan. Japp, så får man göra ibland här hemma :)

Själv vaknade jag tidigt efter att ha sovit jättedåligt inatt. Hade sååå himla ont i magen att jag låg och kallsvettades. Det känns lite bättre nu men känner mig sådär tom liksom fast ändå inte hungrig. Magkatarren som spökar igen kanske…

Alltså, katter är ju bara såååå himla softa tycker jag. De kan ju verkligen leta upp de mest fantastiska ställen att ligga på och gärna högt upp så de har överblick liksom. Chewie har precis hittat sekretären i vårt sovrum där han ligger parkerad just nu och har det bra…

DSC_0836

Ljuslyktorna köpte jag för ett tag sedan på en lokal butik här i stan. Inget speciellt märke tror jag och de var jättebilliga. Båda två för 149 kr :) Sekretären stod här i huset och jag vet inte än vad jag ska göra med den. Gillar inte färgen som den är nu men ska jag måla den eller betsa i samma färg som sängen är ju frågan…tål att tänkas på…

DSC_0844

Kanske skulle bli snygg svart eller vit också….

DSC_0838

Vår softa lilla hårboll…

DSC_0839

Tänk vilken överblick över vad som händer i sängkammaren man har här uppe he he….

När vi flyttade tog jag med mina blommor som stod på trappen där vi bodde förut. De stod ute tills för nån vecka sedan då jag tog mig för att plocka in dem. Och kolla bara hur murgrönan exploderat…

DSC_0840

Trodde frosten hunnit ta den men icke. Och t o m pelargonerna har börjat blomma igen. Det tog en dag så hade de fått knopp typ och nu blommar de för fullt…

DSC_0841

Glasflaskan som står bredvid på hörnskåpet hittade vi nere i källaren. Tyckte den var lite söt…

DSC_0842

De övriga blommorna står nu i källaren och gottar till sig så får vi se om de klarar vintern :-)

DSC_0843

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Katter är underbart softa djur och fina :) !!

    Sekretären ser jag i svart ..åhh så snyggt !!

    Ha en fin bra dag hoppas magen ordnar upp sig

    KRAM / Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Jag tycker du ska måla den vit, passar med det mesta och är stilrent.

    Chewie är ju så otroligt fin. Han har så fin färg och vilka härliga tassar.
    Jag har en skogis blandning men en hona som är beige grå tabby. Hon har börjat få vinterpäls, massor med päls på bröstet, en riktig lejonman.
    Katter är bäst :-)
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Hahaha snygg han är där på sekretären!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig hårboll ni har. Han verkar vilja ha koll på läget. Alltid svårt det där med välja färg, jag själv är en svart/vit människa i inredning önskar att jag hade vågat lite mer ibland....men jag tror på en vit sekretär. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar