VivanDivan

VivanDivan

måndag 12 november 2012

Har Sverige blivit främlingsfientligt?

God morgon bloggisar! Ny vecka, nya utmaningar. Kurs ons-tor så den här veckan kommer bara springa förbi…

I igår funderade jag lite sådär igen som jag gör ibland. Det har ni kanske märkt…hmmm…I a f så hörde jag förra veckan om att det var nånstans i Sverige där asylsökande barn inte fick skolmat. Men hallå? Varför? Och igår hörde jag på nyheterna att en familj som varit i Sverige i ÅTTA år skulle bli utvisade. Hur humant är det? Nånstans känns det som vi hamnat helt snett i vår invandringspolitik här i Sverige. Det ska väl inte behöva ta åtta år att ta ett beslut om en familj ska få stanna eller inte. Det är ju bl a barn vi talar om här som haft i stort sett hela sitt liv här. Jag blir alldeles mållös. Och så imorse hör jag på radion att Sverigedemokraterna går starkt framåt och skulle vi ha val idag skulle de få 11 % av rösterna. 11%!!!! Elva procent av Sveriges befolkning som stödjer detta främlingsfientliga parti. Och det jag då funderar över är: Vart sjutton är vi på väg? Vart har allt snack om att Sverige är så invandrarvänligt tagit vägen? Och jag tycker det är otäckt och skrämmande…har vi redan glömt vad som hände i Tyskland för ca 60 år sedan? Det här ger mig en jätteklump i magen faktiskt :-(

Men nu ska jag inte snacka politik mer. Ville bara väcka en tankeställare. Och till något helt annat som som vanligt inte passar med texten är en dagens. Kavaj G-star, topp H&M, jeans Please och skor Jeffrey Campbell…

P1240930P1240931P1240934P1240935P1240936P1240937P1240939

Och att jag ser så glad ut på bilderna har inget med de jag skrev i texten att göra. Ibland blir det liksom fel bilder till fel text men jag antar att ni är vana vid det nu. Mina dagensbilder på morgonen tillsammans med nåt jag har på hjärnan och så får man välja om man vill kolla bilder eller läsa text eller båda. Två flugor i en smäll för mig :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Håller med dig, det är SKRÄMMANDE att 11 % av befolkningen skulle rösta på Sverigedemokraterna. Det har gått allvarligt åt väldigt fel håll med Sverige de sista åren tycker jag. Lite skönt att bo i Norge faktiskt. Hoppas det kommer en ny regering vid nästa val som har ordentlig makt att göra en del förändringar.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Nej i grund och botten tror jag inte att folk vill rösta på SD, det är mer att dom kammar åt sig missnöjesröster som Ny Demokrati gjorde på sin tid. Flyktingpolitiken sköts lite halvtaffligt, det är väl problemet. Finns en hel hög kommuner där det knappt tas emot nåt alls medan andra får hur mucket som helst. Här finns inte en lägenhet tillgänglig, ändå ska fler klämmas in. Vet inte hur dom har tänkt, blir inte bra för någon.Minst av allt dom nyanlända.....
    Och att avvisa folk efter 8 är förjävligt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Var har du köpt dina snygga jeans? Där är jättefin! // à-k

    SvaraRadera
  4. Bältet du har är supersnyggt, var kommer det från?

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. De har jag köpt på Tradera faktiskt från en säljare jag känner :) Hon har i sin tur köpt dem i Italien tror jag...har faktiskt inte sett dem i nån svensk butik..
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Äsch, nu kom svarete fel. Verkar inte gå att svara direkt. Svaret ovan är på vart jeansen är ifrån och bältet kommer från Tullhuset och är av märket Rehard.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar