VivanDivan

VivanDivan

söndag 25 november 2012

Vardagsrumfix…snart så…

God morgon bloggvänner! Ni anar inte vilken träningsvärk jag har idag. Jag fick verkligen ett jätteryck igår och packade upp de sista flyttkartongerna samt sorterade allt junk och bar ner till källaren eller till uthuset. Ni har säkert undrat varför jag inte visat några bilder från vardagsrummet och det är för att det är inte klart. Vi har haft alla flyttlådor och möbler vi inte använder stående där nu sen vi flyttade in. Hemskt, jag vet men då vi har TV-rummet uppe och kök och sovrum är mer eller mindre klara har vi inte orkat ta tag i det. Det har verkligen varit så fullt med grejer därinne att man knappt kunde gå in där och orken föll liksom bara ifrån oss när vi väl lämnat nycklarna till gamla huset så det har fått stå. Men så igår fick jag ett superryck. T var ute och pysslade i trädgården och sen tog han med barnen på innebandymatch (stora E spelade) och jag kunde kånka, sortera och greja i lugn och ro. Så nu är vardagsrum, matsal och lilla TV-rummet nere klara och förberedda för tapetsering som jag hoppas maken ska hinna innan jul. Men kunde ju inte låta bli att möblera och dona lite i a f så man ser lite hur det kommer att se ut. Så med förberedelse för att det är långt ifrån klart bjuder jag här på lite bilder…on the way…innan allt är klart…

DSC_0100

Stora spegeln vet vi inte vad vi ska göra med än men tycker faktiskt den gör sig rätt bra där i hörnet. Inte så förtjust i guld egentligen men ska fundera på saken. Lite sådär “lyxig” känsla att ha den där :) Sofforna är från IKEA. Och tapeterna ligger i en låda här och är enfärgat vita. Hoppas hoppas vi hinner få upp dem innan jul så man kan få upp lite gardiner också…

DSC_0099

Matta gigantum från Day. Barnen gillade den inte då de tycker den är oskön att ligga på men tycker färgen är jättebehaglig. Passar med både bruna och grå toner till då den ser olika ut i olika ljus…Golvet tänkte vi ju måla vitt men har bestämt oss för att vänta med det och bo in oss lite…

DSC_0096

Nya fönsterlampor har fått hitta hit från en liten mysigt butik i Västerås. Märket heter visst Interiörhuset (aldrig hört talas om).

DSC_0095

Köpte en ny lampskärm till en gammal lampfot från Tine K. Älskar de små emaljmedaljongerna som ger ett jättefint sken när man tänder den…

DSC_0101

Den här gamla skänken ska vi måla svart. Kanske att förstöra en gammal klassisk möbel men jag tror det kan bli bra. Sen ska jag hänga tassels eller nåt i nycklarna på dörrarna  :-)

DSC_0092

Tänkte mig kuddar i grått, beige, brunt och lite turkos. Kuddarna just nu är från Hemtex, Day, H&M Home, Bloomingville och Au Maison.

Soffbord är beställt från Mio och kommer vara vitt underrede med grå skiva. Hoppas det hinner komma innan jul….

Ja, sådär ser det ut just nu i vårt vardagsrum. Mycket fix kvar men tror det blir bra sen. Lovar att ni ska få följa med på vägen…:)

Nu ska vi fixa oss för julbord. Ha en fin söndag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Så fint, och finare blir det när allt är på plats. Spegeln är jättefin tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser ju jättefint ut! Tycker att spegeln gör sig skitbra där! Mattan var superfin också! Var köper man såna? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina :)

      Mattan köpte jag av en tjej som köpt fel och jag vet inte riktigt vart hon hade köpt den. Sök på Day Home så kanske du hittar den på nätet. Vet att den finns i massa storlekar och det här är den största. Mud tror jag färgen heter.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Det där blir ju jättefint!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ser ut att bli jättefin, förstår att det har varit MYCKET jobb. Ett litet tips bara angående skänken, gå till din lokala färghandlare och be att få kolla på NCS solfjädern. Det finns en kulör som heter S8000-N. Det är en väldigt mörkt grå som jag tror skulle passa bra då en svart har en tendens att bli väldigt hårt och platt. Det blir lite mer djup med den kulören tror jag. Men det är bara min personliga åsikt och ett litet tips bara. Annars vill jag passa på att tacka för en bra blogg (första gången jag kommenterar hos dej) du är verkligen som en underbar frisk fläkt :-). Ha en fortsatt bra dag. / Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie och tack så jättemycket för dina fina ord. Och tack för tipset. Berättade för målarmästaren till karl jag har och han visste precis vilken kulör det var och trodde det skulle bli toppen :)

      Får återkomma med resultatet

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Så fint ni gör!! Spegeln bör ni absolut behålla där den är, och jag tycker guldet gör sig till resten. Blir bra att måla skänken också! Men håller med ovanstående om att helsvart kan bli lite hårt, kolla om en mörkgrå eller mörkbrun färg kan passa.

    Kramar och god söndagseftermiddag!

    SvaraRadera
  6. Tack, och tack för tipset med färgen på skänken. Maken var direkt på med det gråaktiga :)

    Guld värt med tips såhär...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Åhh, spännande med nytt och vad fint det ser ut! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar