VivanDivan

VivanDivan

söndag 18 november 2012

Mysigaste tjejdagen, bio, fika och shopping…precis vad jag behövde

God morgon alla fina! Igår hade jag och Emilia mysigaste dagen med en tripp till Västerås och lite aktiviteter. Vi kom dit vid elva och började med en spontanfika. De hade sååå söta små cupcakes att vi bara var tvungna. Emilia fick välja vilken hon ville av dessa.

IMG_2265IMG_2266IMG_2267

Hur söta var inte dessa? Blev till slut regnbågen som hon fastnade för

IMG_2269

Dock var det nog mest utseendet som lockade för det blev inte mycket ätet av den.

IMG_2270

Sen var det ju bio näst på agendan. Tingeling och vingarnas hemlighet. Och precis en sån där film som man mår bra av. Charmig, vacker, rolig och lite spännande men på intet sätt otäck. Både jag och Emilia var jättenöjda efteråt.

IMG_2272

En dagens på bio-toan hi hi..

IMG_2273

Mamman med på ett hörn också och Emilia tycks säga: “Du är lite konstig mamma” :-)

IMG_2276

Tänk att man kan älska nån sååå mycket…

IMG_2280

ooops, liten olycka när vi skulle sätta oss. Och det var helt och hållet mitt fel då jag råkade hmmm, tappa ut en tredjedel av popcornen på golvet…pinsamt…

IMG_2282

Men plenty left att gotta sig med. Ääääälskar popcorn…

IMG_2284

Sen ville Emilia äta hamburgare och fick välja mellan McDonalds och MAX och igår valde hon MAX som tur var då de hade ansiktsmålning för alla barn…på bilden ovan är Emilia mer intresserad av vad som händer vid ansiktsmålningen än av att äta sin mat…

IMG_2285

MAX fajitassallad är riktigt god med nachos till.

IMG_2289

Glad

IMG_2295

Emilia blir målad och ser väldigt koncentrerad ut….

IMG_2293

….medan mamman beundrar sina skor :)

IMG_2298

En liten tiger ville hon bli

IMG_2301

Grrrr

IMG_2302

Sötnöten…

IMG_2307

Lite rutschkana fick det bli också utanför MAX.

IMG_2308

Sen vidare till gigantiska shoppingcentret i stan för lite tjej-shopping. In på min systers butik och Emilia tog genast anställning i kassan :) Blev en liten kasse med för min del därifrån. Hade inte tänkt shoppa nåt nu innan jul men efter den jobbiga veckan kände jag att jag kunde få unna mig lite tröstshopping…

IMG_2310

Emilia på H&M. Blev guldtights och guldstrumpbyxor för henne därinne…

IMG_2313

Visst ser hon ut som en proffs-shoppare när hon går med sina kassar? :-)

IMG_2316

Lite lek hanns med också. Tänk vad skönt det är att bara strosa omkring utan att ha bråttom.

IMG_2322

En shoppingkasse till mamman…

IMG_2323

..och två till Emilia…och vad var det i dem då?

P1260006

Min kasse innehöll en skir blus med svart glitter på ärmen och

P1260008

en collegetopp med paljetter på axlarna. Båda från Vilabutiken

P1260009

Ett litet armbandsset följde med i påsen också

P1260010

Emilia fick en leopardklänning och guldskor från Lindex och tights och strumpbyxor från H&M. Ett gulddiadem från Lindex med kattöron följde med också men det gick sönder direkt så jag har lovat henne ett nytt till nästa helg då vi ska på julbord med mitt jobb…

Ja ni, det var verkligen en mysig tjejdag och verkligen vad jag behövde efter veckans jobbigheter och nu förkylning på det. Appropå det så är jag sämre idag igen. Sååå täppt att hela huvudet värker och jag kunde inte alls sova inatt. Lite lur på om jag har feber också men vill inte ta tempen och konstatera faktum för jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Måste jobba och göra hemuppgifter till kursen idag plus att vi måste jobba lite här hemma i rummen som inte är klara. Det här går bara inte men just nu är T och de små på innebandy, stora E sover fortfarande och jag unnar mig att ligga nerbäddad med  en kopp varmt te, en mysig film och en hög pepparkakor…

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Vilken otroligt mysig dag ni haft!!Måste göra så med mina döttrar, en och en... Skämma bort dom ordentligt!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag, flickkläderna från Lindex är så söta.
    Hoppas förkylningen ger med sig.
    Söndagskram från Titti i mörka norrland.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag! Fina kläder och allt:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åååå Så mysigt. Fina kläder till en liten prissesa.
    Kram/ Niccan

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! Längtar till min alilla prins blir större så vi kan ut och shoppa eller spela tv spel tillsammans haha.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar