VivanDivan

VivanDivan

söndag 25 november 2012

Julbordsfina flickor

Halloj där! Just nu halvligger jag här i värsta matkoman efter ett supergott julbord på Djäkneberget i Västerås. Såååå himla gott och man kan ju inte låta bli att smaka på alla läckerheter. Fast jag väljer alltid bort allt kallskuret som skinka och korvar och sånt. Äter först en tallrik sill, ägghalvor, legymsallad och lax typ och sen varmrätter där mina favoriter är revbensspjäll, rödkål, janssons frestelse, omelett och så förstås lutfisken. Mmmm så gott. Och så ett efterrättsbord av inte denna världen på det….ni kan ju ana hur mätt man är :) För att få lite luft och en promenad tog jag och tjejerna (Stora E och Emilia, då Felix var på kalas och T skjutsade honom) en tur på stan och kikade på allt vackert pynt som kommit in. Köpte några silvriga julkulor och en ängel i glas till min lykta jag skrev om här men det får ni se sen när det blir klart :) Men himla mysigt att bara gå omkring sådär med tjejerna och kika på allt vackert. Var t ex in på Indiska och oh my vad det glittrade där inne av allt fint :)

Och på tal om fint så hade vi alla våra finaste kläder på oss och kände oss jättefina alla tre tror jag :) Jag i klänning från Valerie och skor Friis & Company. Emilia i klänning från Lindex (förra årets som hon ääälskar och fortfarande kan ha), strumpbyxor H&M, skor och diadem med små kattöron från Lindex och pälsväst Girls by Cadeau. Elin har kläder från Monki och KappAhl och skor från New Yorker.

P1260061P1260060P1260059P1260058P1260055P1260057P1260050P1260053

Näää, Emilia har inte läppstift för er som undrar utan är jättetorr om läpparna och har precis smörjt med läppbalsam….

P1260051P1260052P1260054

Gott med julbord tycker Emilia…

IMG_2338

…men ännu godare med efterrätt….

IMG_2342

…och kolla godis och pepparkakor

IMG_2345

Jag orkar inte allt mamma, kan jag stoppa det i handväskan då? Smile

IMG_2343

Helt fantastisk utsikt från restaurangen över hela stan…

IMG_2347

Nu blir det lite softande i soffan tror jag. Måste jobba ett par timmar också men sen blir det soft…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Så fina tejer ni alla tre är! Och Emilias min är ju obetalbar när hon håller i efterrättstallriken :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är! Jag blir lika lycklig över desserterna som Emilia:) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka snygga tjejer, hela högen! Förstår om ni är i matkoma nu!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tjejer! Vi ska på julbord om tre veckor! Är inte så jätteförtjust i julmat längre, tyvärr!
    Kram Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Snyggt som alltid. Så roligt att se alla din fina kreaktioner, snyggt allt.
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag kommer från ett företag som heter Actionstudios, och vi har gjort en julkalender oberoende av SVT. www.24dagar.se är vår adress.

    Vi såg att du har barn i precis rätt ålder, och vår kalender kan förhoppningsvis roa både vuxna och barn, så att hela familjen kan titta :)

    (Barn under sju år bör nog ha en vuxen med sig i vilket fall som helst, för ibland kan det nog bli lite läskigt för de minsta. Jag minns själv när jag var fem år och var livrädd för SVTs 'Jul i Kapernaum'.)

    Så förhoppningsvis tycker du att 24 Dagar verkar intressant och vill visa den för dina barn, och kanske till och med sprida den vidare till dina läsare! :)

    Ha det fint! :)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar