VivanDivan

VivanDivan

fredag 23 november 2012

Vem har sagt att hamburgare måste vara runda?

Halloj i stugorna! My god vad trött jag är just nu. Full fart på jobbet idag men min kropp kändes inte hundra efter några dygn utan mat och det tog på krafterna idag. Mår också fortfarande illa när jag äter nåt så svårt att få något i magen fast jag vet att jag behöver det. Men men, nu är det helg och jag kan få vila lite kanske. T är på fest ikväll så vi tänkte ha lite mys här. Åkte först och hämtade stora E och så åkte vi och handlade medans småttingarna var hos farmor och farfar ett tag. Hämtade de små och så fort hem och laga mat. Hemlagade hamburgare stod på menyn enligt beställning så det var bara och ställa sig och gegga med köttfärs. Jag gör alltid hamburgare på ren nötfärs, salt, vitpeppar och lite kryddpeppar. Sen tog jag pepparkaksformar och tryckte i köttfärsen i. Fiffigt serru!

DSC_0059

Man får låta formarna sitta kvar när man steker åtminstone på ena sidan så hamburgaren behåller formen.

DSC_0055

Perfekt för barnen att hjälpa till med också

DSC_0060

Ett helt fat med mumsiga stjärnor, hjärtan, granar, änglar och bilar.

DSC_0070

Sen upptäckte vi att hamburgerdressingen var slut så Felix snodde ihop en egen gjord med crème fraiche, majonäsgurka, ketchup och lite vitpeppar.

DSC_0061

Tjejerna fick ett helt annat uppdrag. De skulle dekorera strutar som jag tänkte vi skulle ha pommesen i. Ja, jag var riktigt uppfinningsrik idag :)

DSC_0075

Jag tycker det är jättegott med coleslaw på hamburgare. Det tyckte dock inte de små så jag fick allt för mig själv :)

DSC_0072

Min superburger med MAX friscobröd som finns i vilken matbutik som helst. Mycket godare än de vanliga tycker vi.

DSC_0074

Emilia hade en riktigt färgglad strut

DSC_0081

Felix charmtroll

DSC_0089

Inte så dum fredagsmiddag alls mina vännder. Mamman fick faktiskt ett glas rött också att njuta av.

DSC_0078

Nu sitter vi och kikar lite på X-Factor jag och Emilia. Felix och stora E håller på att träna på nån uppvisning inne på Felix rum som vi väntar med spänning på att få se. Tror både jag och Emilia är lite matta efter veckans magsjuka för hon är inte alls pigg på att leka och vill bara vara med mamsen men det är helt ok för mig :)

Hann förbi Tullhuset innan jag åkte hem också och köpte ett par lite juliga saker och nåt varmt och gosigt att ha om halsen. Men det mina vänner får ni se imorgon…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Du är påhittig du, smarta tips jag noterar:) Hoppas att ni är tillbaka i normalen under helgen. Magsjuka är extra jobbigt, och det tar alltid lite tid att komma i fas tycker jag.
    kram

    SvaraRadera
  2. Kul grejer ni fixat till med käket! Krya på er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Smart idé med hamburgarna! Alltid roligare för kidsen att äta då ;)
    Söta charmtroll du har!
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Hej Vivvi! Vilken kul grej med hamburgarna :) mysig kvaell och jag vet hur det aer att aterhaemta sej efter magsjuka, det tar pa en, phuu! ha en trevlig helg. kram!

    SvaraRadera
  5. TACK! För ännu ett mattips när idéerna sinar!
    Hamburgare får det bli i kväll!
    Kram Emma

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar