VivanDivan

VivanDivan

lördag 24 november 2012

Juligt från Tullhuset och nåt varmt gosigt att ha runt halsen

God morgon alla sötnosar! Här har vi precis ätit lördagsfrukost och jag njöt av en skiva vörtlimpa med russin i. Alltså, det är nog mitt favoritbröd alla kategorier. Äääälskar vörtlimpa :) Men efteråt sa magen ifrån så vi bestämde att vi ska hoppa över badhuset idag. Emilia är inte helt ok i magen och det känns ju sådär att åka till badhuset då. Har liksom inte orken att fara runt där varken hon eller jag tror jag så vi skjuter upp det till nästa helg. Lite besvikna blev de små förstås och jag grämer mig lite att jag lovade badhuset. Har lärt mig att man ska inte lova saker för barn utan det är bättre att de får reda på vad man ska göra samma morgon ifall nåt händer så man måste ställa in men den här gången trodde jag verkligen att vi skulle kunna åka. Men de köpte argumenten. Man kan ju inte rå för att man är lite sjuk…

Så nu ska de ut allihop och hjälpa sin pappa och farfar att göra iordning traktorn inför vintern med snökedjor eller vad det är de ska göra…Själv ska jag börja röja undan flyttlådor ur vardagsrummet så vi kanske, kanske hinner tapetsera där innan jul. Har sån himla ångest för att vi inte är klara och speciellt nu till jul när det är dags att börja julpynta. Men jag måste försöka inse att allt kan inte vara klart på en gång och det är inte värt att slita ut sig totalt. Julen ska ju vara en lugn och mysig högtid och vi får se fram emot alla kommande jular i huset då allt är klart. Men lite trist är det…

På tal om julen så var jag in på min absoluta favoritbutik igår och de har ju inte bara fina kläder utan en hel massa inredningsprylar och hade pyntat så fint nu till advent så jag blev lite sugen på något nytt juligt. Har sååå oerhört mycket julprylar och stjärnor och adventsljusstakar har vi i överflöd då vi hade många fler fönster i förra huset men det är alltid kul med nåt litet nytt. Så det blev två nya stjärnor i silver till köket…

DSC_0027

..och en ljusstake från House Doctor.

DSC_0026

De hade pyntat en sån med mossa och annat i skylten på Tullhuset och det var sååå himla fint. Så idag blir det en tur ut i skogen för att hämta lite mossa att lägga i botten och så tänkte jag mig nån fin julkula i silver att dekorera i burken. Och den här tycker jag faktiskt man kan ha året runt med olika pynt i. Behöver ju inte ha ljus i den heller utan kan ha den som ett litet tittskåp typ med fina stenar eller annat i.

DSC_0025

Så för första gången kommer jag nog inte sätta upp röda gardiner i köket till jul utan kommer hålla mig till silver och vitt och lite hyacinter, granris och vita julstjärnor som pynt. Så får det bli :)

Kunde inte låta bli en annan liten sak som de fått in också. Mysigaste sjalarna från B.Loved i underbara färger och härligt mönster. Mjukaste sjalen jag nånsin ägt tror jag och de verkar gå åt som smör i solsken. Vet att även Creative Lounge har tagit in dem i massa färger.

DSC_0053

Jag valde en i lite rosa, beige, silver och orangea färger som passar till mycket i min garderob.

DSC_0031

Önskar er en underbar dag alla fina så hörs vi senare…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Jag som nyss fått upp gardiner i köket för första gången sedan jag fluttade hit kommer absolut inte att byta till julgardiner hehe. Däremot ska det tomtas rätt friskt tror jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bara så himla fin ljuskub .Sjalen var supersnygg.Ha en skön och mysig lördag .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Kommer bli superfint med lyktan och sjalen var superfin!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar