VivanDivan

VivanDivan

tisdag 20 november 2012

**** BLOPPIS – 21 plagg ska bort ****

Halloj därute! Jag inser att jag har alldeles för mycket kläder och ändå har jag sååå darn svårt att skiljas från dem så därför blir det inte ofta bloppisar här men nu tänkte jag slänga ut ett gäng fina kläder som kanske nån annan använder lite mer flitigt än jag. Salig blandning mellan Mollysar och riktiga fynd kommer här…

Frakt tillkommer på alla plagg med 39 kr skicka lätt så blir det spårbart. Vill du ha något annat fraktalternativ så går det också bra. Jag är inte omöjlig :)

Så är du intresserad av nåt plagg, lämna en kommentar nedan eller maila mig på

vivandivangoesfashion@gmail.com

1. Odd Molly Superian Wrap som jag köpte förra sommaren tror jag det var. Wrapmodell i klart rosa färger som verkligen kan lysa upp i vintermörkret. Fina broderier bak och på bröstet och liten volang runt halsen. Strlk 1 och normal i storlek tycker jag. Här kan du se den på mig. Jag har bara använt den en gång så helt i nyskick. Pris: 699 kr

DSC_0953DSC_0956DSC_0958

2. Odd Molly Duvet tunic strlk 1. Normal i storlek och jag har använt den en gång. Köpt på Tradera och då var den helt ny. Sååå fin men används inte av nån anledning så den får komma till ett nytt hem där den används som den förtjänar. Här har jag den på mig. Pris 599 kr SÅLDDSC_0936DSC_0938DSC_0939

3. Odd Molly Duvet Dress. En klänning jag blev sååå kär i när den kom men har inte heller använts så mycket. Går att tuffa till med UGGs t ex som jag gjorde HÄR. Strlk 1 och normal i storlek. Kanterna på banden ska vara lite råa och inget som jag gjort. Mycket fint skick, har bara använt den ett par gånger. Pris 799 kr.

DSC_0940DSC_0941DSC_0942

4. Odd Molly Art silk dress i lite indigo. Sååå fin sidenklänning som jag aldrig riktigt kommit överens med. Perfekt både på jobbet och till fest. Strlk 1 och normal i storlek. Här har jag den på mig. Pris 799 kr

DSC_0994DSC_0996DSC_0997

5. Ester Elenora klänning. Helt ny, bara provad med lappar kvar. Påminner om Odd Mollys Wigwam men då det är one-size blev den lite stor till mig. Här har jag den på mig. Pris 599 kr

DSC_0950DSC_0951DSC_0952

6. Ester Elenora Kajsa Dress klänning. Fin grå klänning med nitar som bildar en rosett fram. One size och något stor för mig. Har bara använt den ett fåtal gånger så i nyskick. Här har jag den på mig. Pris 499 kr

DSC_0979DSC_0980

7. Ester Elenora tunika. One size och alldeles för stor för mig. Har använt den en gång och sen tvättat och den är på bilderna lite skrynklig men vågade inte stryka inför bloppisen så ni får tänka er den slät :). Jättefina broderier och sååå snygg i ryggen. Här har jag den på mig. Pris 399 kr

DSC_0963DSC_0964DSC_0965

8. Tröja Chill Norway. Strlk S men väldigt stor i storlek och alldeles för stor för mig. Jättemjuk och go dock med dragsko i halsen som man kan variera modellen. Har bara använt den nång gång så den är i nyskick. Minns inte vad den heter dock. Gråbrun med lila inslag. Dyr i inköp minns jag. Har inga bilder med den på. Pris 799 kr

DSC_0959DSC_0960DSC_0961DSC_0962

9. Kjol Odd Molly jeanskjol. Blues skirt. Strlk 1 och garanterat äkta köpt från Country Dreams när den kom. (vet att det cirkulerat kopior på Tradera men jag lovar att ni kan lita på mig Smile) Har dock inte blivit använd så mycket så den får åka vidare. Normal i storlek. Har inga bilder när jag har den på mig men skrev ett inlägg Här om hur man undviker att köpa just kopior av denna. Pris 499 kr SÅLD

DSC_0999DSC_1000DSC_1003

10. Plain Vanilla klänning. Strlk S. Helt ny aldrig använd med tags kvar. Pris 599 kr (Har varit ute på bloppisen förut men jag har sänkt priset rejält) SÅLD

DSC_0486DSC_0487DSC_0491

11. Blus Provrummet Susanne Nilsson. Strlk S. Använd en gång och jag trivdes inte i den. Mjukt tunt tyg och fina volanger i gråbeige färg. Här har jag den på mig. Pris 250 kr

DSC_0974DSC_0975DSC_0977

12. Blus MonRow strlk S. Kort modell i puderfärg. Ena tofsen har gått sönder därav lågt pris. Det går säkert att fixa för den händige. Här har jag den på mig. Pris 79 kr

DSC_0969DSC_0972DSC_0970DSC_0973

13. Tröja från G-star strlk M. Liten i storlek men lagom på mig. Väldigt lite använd och i fint skick. Mjuk bomull. Pris 199 kr

DSC_0933DSC_0934DSC_0935

14. Långskjorta JC. Begagnat men fint skick. Härliga färger och lite guldiga trådar i. Strlk M och lite stor till mig. Snygg över leggins eller jeans då den är lite lång. Minns att jag haft den med rött smalt skärp i midjan. Pris 150 kr

DSC_0943DSC_0944

15. Stickad tröja Lindex. Strlk S. Helt ny med lappar kvar. Aldrig använd. Sååå mysig att krypa in i nu till vintern. Pris 250 kr

DSC_0948DSC_0949

16. Kofta Lindex. Helt ny med lappar kvar. Såååå mjuk och gosig och härliga detaljer. Strlk S och normal i storlek. Sålde slut direkt när den kom. Pris 300 kr SÅLD

DSC_0982DSC_0983DSC_0984

16. Klänning/tunika MonRow. Den här klänningen hade jag som julklänning för några år sedan och sen har den blivit hängande. Strlk XS men generös i strlk. Jättefina detaljer och liten puffärm. Kraftigt tyg och fint fall. Pris 300 kr

DSC_0945DSC_0946DSC_0947

17. Kavaj Rules by Mary. Den här älskade jag när den kom. Fick sååå mycket beröm för den men den har blivit hängande i garderoben så nån annan får njuta av den. Härligt rosmönster och underbart snygg på. Fint fodrad och kraftig kvalitet. Strlk S och normal i strlk. Pris 599 kr

DSC_0989DSC_0991DSC_0992DSC_0993

18. Klänning Karin Andersson för Provrummet. Påminner om HunkyDorys wrap. Härligt tjockt stretchigt tyg och omlottmodell i kritvitt. Strlk S. Har använt den en gång. Här har jag den på mig. Pris 350 kr SÅLD

DSC_0985DSC_0986DSC_0987DSC_0988

20. Kjol H&M Divided. Svart och vitblommig strlk 36. Pris 50 kr

DSC_1005DSC_1006

21. Kofta Lindex. Använd väldigt lite. Strlk S  i mysigt grått garn. Hittar inte skärpet som ska vara till, därav lågt pris. 99 kr.

DSC_0932

22. Blus Koola Anna i härligt cerise färg. Strlk S och använd en gång. Sned knäppning fram och skön bomullskvalitet. Pris 99 kr

DSC_0966DSC_0967DSC_0968

Phu, det där var jobbigt. Hoppas ni hittar nåt ni vill ha. :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Hej,

    Köper gärna din Odd Molly jeanskjol.

    Ha en bra eftermiddag!

    Har även mailat dig!

    //Kina

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag vill jätte gärna köpa din Plain Vanilla klänning.
    Om den finns kvar?

    Har även skickat ett mail till dig.
    Vänliga hälsningar Ann-Sofi

    SvaraRadera
  3. Hej! Har länge läst din blogg och blir glad och inspirerad av dina fina outfits- bilder vad det gäller mina egna val av kläder även att jag inte köper de märken på kläder som du har. Jag såg nu idag att du säljer little blue skirt som verkligen är jättefin (stort grattis till den som köper♥)och jag brukar spana in den på tradera ibland, men fy vad det måste vara många kopior ute på marknaden, inte kan det väl vara möjligt att det finns så många ex av den ute på marknaden?! Jag blir lite nyfiken på om det är många odd molly plagg det görs kopior på och hur vet du att du inte köper en kopia om du bjuder på tradera?
    Många varma kramar Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa! Tack för dina gulliga ord :)
      Vad gäller din fråga så är den jättesvår att besvara. Jag måste fundera lite på knep jag har när det gäller Tradera och kopior så kör jag ett inlägg om det i veckan. Ok?

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Finns nr 5 kvar???ester elenora dress.hör av dig jag köper den !
    Mvh Helene
    englan1975@passagen.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den finns kvar. Jag har mailat dig :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar