VivanDivan

VivanDivan

onsdag 27 juli 2011

Trollskog, gamla ekar, vrak och en dagens Molly

God morgon vänner! Idag ser det äntligen ut att kunna bli lite bättre väder för det är helt klarblått och då lär det bli en dag på stranden. Dock är vädret så himla skumt nu för det kan växla jättefort. Från molnigt, till regnskurar, till solsken. Jag har frusit något förskräckligt inatt. Det var verkligen jättekallt i vagnen. Ikväll blir det nog att slå på värmen. Ska det vara så att vi går mot höst redan???

Igår var vi vid ett naturreservat som kallas Trollskogen och det var precis vad det kändes som. Uråldriga träd och så mysigt att bara ströva omkring.

P1130774

Gamla stora träd som man kunde klättra in i

P1130772

En led vi gick hade som en spång hela vägen runt och det tyckte barnen var jättekul

P1130770

Syskonkärlek

P1130771

Tänk vad mycket att utforska i en mysig gammal skog…

P1130755

En paus på en brygga där de låg och kikade på fiskar och annat i vattnet

P1130757

…och lite plask med fossingarna

P1130760

Vad hittar du Felix?

P1130756

Mamman, för dagen iklädd klänning från Odd Molly (Terrie Dress i chalk strlk 1) och jeansjacka Odd Molly bikett denim jacket strlk 1. Skor Scorett. (Jag måste ta och skaffa en bättre kamera tror jag. Fy vad dåliga kort det blir)

P1130767P1130766P1130763P1130765P1130762

Trolleken. Såååå stor och 900 år gammal om jag inte minns fel

P1130726

Ett gammalt skepsvrak på en så fin strand med vita klapperstenar

P1130723P1130722

Lite vilopaus

P1130721

Spännande. Undrar om det är ett piratskepp?

P1130719

Kolla vilka stora spikar

P1130718

Mycket spring i små små ben

P1130710

Mina små

P1130709P1130703

Mamman igen…

P1130712P1130713

Underbara vyer mellan träden

P1130742

Gamla, gamla träd…

P1130729

Såg en gigantisk korsspindel. Tror aldrig jag sett någon större i Sverige. Och återigen förbannar jag min kassa kamera som inte kunde fånga den på ett bra sätt. Måste verkligen investera i en systemkamera…

P1130695

Det fanns också små bodar där man kunde utforska naturlivet på nära håll. Kolla en orm syrran!

P1130747

Jag klappar den (uppstoppad förstås)

P1130746

Felix luktar på plastblommor Smile

P1130744

Så har jag plågat er igen med massa bilder av vår gårdag. (Modeblog….pyttsan…men så får det bli…) Nu ska jag göra lite frukost till småttingarna och packa badväskan…

♥ Puss & kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Trollskogen är bara sååå mysig!! Har varit där många gånger som liten....

    Snygg du är i terrie dress....

    Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Roligt ni hittar lite annat att göra, trollskogen är verkligen mysigt! Framför allt för barn o hundar tror jag..blev orolig när jag såg vad du hade på fötterna först. Pustade ut när jag såg dom av åkt, fniss..kanske inte så lätta o traska runt i just där!
    Hoppas ni får en skön dag på stranden! Min make är på Lyckesand i dag med barn o barnbarnen. Jag får snart värmslag här hemma, stranden är nog bättre. Vädret på öar är alltid oerhört växlande, vänta tills det börjar blåsa/storma..hua det är ingen hit. Ialla fall inte vintertid..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Och vad jag vill till Öland helt plötsligt! Kram

    SvaraRadera
  4. Å vilken härlig skog! Asfaltsblomma som jag är längtar jag ibland nåt enormt efter den riktiga naturen - inte Mariatorget ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ser supermysigt ut!!! Och du är jättefin i din klänning!
    Jag hoppas ni fick en dag på stranden idag med massa sol och bad...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!

    Men stopp stopp, Vad är det för totalt underbar jeans jack med fjärill på ryggen? vad är det för märke? vill ha!!!
    Är det Odd molly?

    kram CC

    SvaraRadera
  7. Mia: Ja, det var supermysigt :-) Tack ska du ha gulledu

    Annelie: Ja, det blir mycket utflykter när vädret inte är det bästa. Barnen älskade verkligen att ströva omkring där. Ha ha, skorna kan tyckas opraktiska men de är verkligen sååå himla sköna. Gick hur bra som helst. De åkte dock av när vi gick på stranden :-) Hoppas du får lite svalare idag :-)

    Linda: Ja, det är mysigt här :-)

    Frösötös: Jag älskar också att vandra omkring i naturen. Det är ro för mig :-)

    Helena: Vi hade verkligen mysigt. Tack ! Igår blev faktiskt en dag på stranden :-)

    CC: Japp, Odd Molly Bikette denim jacket deep blue är det. Från vårens kollektion och finns på rea lite varstans just nu. Älskar min :-)

    Ha en fin dag alla goa
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar