VivanDivan

VivanDivan

tisdag 5 juli 2011

“En liten mygga på kinden satt…”

…och solen lyste så sommarglatt…” Kan ni den visan? Den sjunger jag med barnen men nu har jag kommit på att så gulliga visor om myggor ska jag inte sjunga mer. Hade en rackare inne inatt och den gjorde mig galen. Jag struntar i att den sticker mig och att det kliar men det där ljudet!!!! Ååååå det där ljudet. Det är den värsta sömndödaren som finns. Ts snarkningar låter som klockspel i jämförelse. Daaaa. Till slut nöp jag den jäveln i a f men då var jag så pigg att jag inte kunde somna så det blev lite nattdeckare inatt.

Idag var det tidig uppgång för jag skulle packa lite. Jag och barnen har nu farit upp till mina föräldrar i sommarstugan idag. Har varit barnens dag i byn här och vi behövde få komma iväg lite. (Återkommer med rapport hur kul vi hade.) Dessutom jobbar jag på torsdag och då får barnen vara kvar här och så åker de med mina föräldrar hem till helgen för de ska på något kalas hemma i stan.

Här i  sommarstugan är det ju sådär med täckning så vi får se hur mycket jag kan blogga idag och imorrn.  Sitter för tillfället ute med datorn och letar täckning. Får bli lite såhär under semestern :-)

Hade så tråkigt igår att jag tristessklickade hem en fining. Ajabaja, men den kommer bli så fin till så mycket så så fick det bli. Vad det är får ni se i slutet av veckan hi hi…

Dagens idag blev i a f klänning Odd Molly Silk Sleeveless i apricot strlk 0 och jeansleggins från pieces. Skor Chilli och kofta Odd Molly Lovely knit i grey från förra året. (Katten Marlow har åsikter och tycker Matte är jättefin :-))

P1120938

P1120942P1120945P1120943P1120939P1120940P1120941

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Vad fin du är!! Det är verkligen dina färger alla de där!
    Mvh Vicki

    SvaraRadera
  2. Både du och kissen är hur söta som helst :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gud så enerverande med mygg i sovrummet!! Snygg är du och kissen bedårande:) Kram

    SvaraRadera
  4. Japp och jag älskar den sången och barnen också:)
    Kram Berit

    SvaraRadera
  5. Uhh, hatar mygg och blir helt klarvaken om man har en inne.. Du är bara så snygg och jag älskar din fina solbränna!

    kramkram

    SvaraRadera
  6. DU är alltid fin! Nu blev jag frestad att använda min, tack för tipset:):)
    Hatar mygg, fick ett myggbett imitt i huvudet förra året och det höll på att klia ihjäl mig...No bugs for me at all!!
    kram på dej i stuga å allt:)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar