VivanDivan

VivanDivan

måndag 18 juli 2011

Mina favoriter Odd Molly Fall

God morgon! Har verkligen inte mycket alls att skriva om idag. Regnet vräker ner och vi skulle haft gäster ikväll men beslöt att skjuta på det så vi kan sitta ute. Inte kul när det vräker ner och man ska grilla. Så dagen idag kommer bestå av så lite aktivitet som möjligt. Har sån där gräslig huvudvärk igen så det blir nog att ligga i soffan och läsa lite eller dylikt.

Roade mig på morgonen med att kolla på Odd Mollys hemsida vilka höstfavoriter jag har. Finns mycket som är snyggt och man kommer säkert ändra sig med tiden men just nu är dessa mina favvosar.

Velourett Plain Dress. Mjuk och skön och jag älskar velour men denna var den enda modellen från hösten som jag föll för.

f11_787-chalk#787 velourette plain dress chalk

Contrast Dot sleeve dress. Känns välarbetad och lite finare. Möjligtvis att den kommer kännas lite lång men i vinter blir den perfekt med höga stövlar

#835 contrast dot sleeve dress grey20312b

Suiteheart dress. Ett av mina absoluta måsten. Kommer bli superfin med tjocka strumpbyxor och stövlar i höst.

f11_781-indigo#781 suiteheart dress indigo

Lite sidenfavoriter. Dessa tre tilltalade mig ur sidenkollektionerna.  Nån av dessa kommer säkert hitta hit. Älskar känslan av att ha siden på mig.

Först Artwork silk 3/4 dress . Supersöt klänning tycker jag och snygg i höst.

artworksilk34tunic

Artwork silk tunic har ju fantastiska broderier med rosor.

m511-43-841-1011-front-2-105

Och lite enklare Little wonders blouse

littlewonders

Drop needle top. Ser mjuk och skön ut och fint broderi på ryggen. Perfekt kofta på jobbet.

dropneedletop

Le Fleece dress. Undrar om det är fleece eller bara bomull. Ser onekligen skön ut.

lefleecedress

Mulan tunic. Supersnygg med härliga kontrastbroderier. Snygg till jeans i höst

mulan34tunic

Opulentserien är ju helt fantastisk men väldigt dyra och är det någon ur den serien som kommer få hitta hit så är det blusen för den var ändå överkomlig i pris. Mönstret är fantastiskt fint tycker jag och ryggen på denna färg är ju så fin.

opulentblouseopulentblouse_back

Wunderwear Sequin dress är ju sååå fin. Om jag blev bjuden på ett höstbröllop skulle jag lätt köra på denna. Nu är jag inte det så antagligen kommer den inte hitta hit men såååå himla söt Smile

wunderwearSequin

Och så lite stickat. Än känns det lååååångt kvar till hösten och ull känns inte så lockande än. Dessutom är jag inget fan av ullkoftor. Avskyr sticksiga kläder och även om de blandar i lite annat gillar jag inte ull speciellt mycket. Gillar bättre vårkollektionerna med bomullskoftor. Dessa tre tycker jag dock är bedårande fina

Fedden Knit. Sååå söt med de virkade detaljerna

feddenfeddenknit

Gorgi Cardigan. Fin omlottkofta med fint hålstickat mönster.

gorgicardiganm511-203-885-5506-back-71-103

Merino dress. Kan verkligen tänka mig denna klänning. Har ju Continental Knit dress från förra året som jag älskar och denna är också jättefin. Däremot gillade jag inte varianten med det stora hjärtat på ryggen. Blev liksom för mycket.

merinodres

Återkommer senare med favvosarna från vinterkollektionen.

Ha en fin dag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Det blev en lång list, med en massa godingar ;-) Ju mer jag tittar desto mer hittar jag... Märkligt, men det är alltid så med OMs kollektioner. Jag är lite avvaktande till en början, men sedan... Det ska bli spännande att se dina vinterfavoriter!
    Hoppas att huvudvärken ger sig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. fina fina fina:) Min lista är lika lång..eller längre..suck:) men jag älskar verkligen höst kläder =)och det kommer ju så mycket vackert :)

    SvaraRadera
  3. Mycket fint! Jag är supernyfiken på Le fleece dress och undrar samma som du.

    kramar och ha en fin dag!
    L

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen de plaggen du plockat fram - och nu fick jag nog ett par nya favoriter :-)
    Kram!
    Nadia http://cakeofjoy.blogspot.com/

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar