VivanDivan

VivanDivan

måndag 11 juli 2011

För lång tubklänning…då kan det gå illa…

Halloj bloggisar! Jag och Felix har precis kommit hem efter att ha varit på stan och letat presenter till T. Tänkte han skulle få lite kläder och en ny grill som jag vet att han vill ha. I pyttestan där vi bor finns grillar på tre ställen och de ligger väldigt spritt. Dessutom skulle vi in till stan och leta ut några snygga kläder. Allt på 1,5 timmar. Pust, och förstås hittade vi grillen vi ville ha på sista stället så det var lite stressigt sen i stan. Men vi hann till slut och såna här plankor man gör egen plankstek på köpte vi också för det har han tjatat om länge att han vill ha.

Nu var det ju dock så att jag valde liiiiite fel outfit för dagens stress. Långklänning från Fornarina i tubmodell. Inte bra när den är för lång så man snubblar och ingen bh under. Skulle lyfta upp grillkartongen i butiken och gå framåt och vad händer? Jo, jag trampar förstås på fållen och vips, står man med klänningen neddragen till midjan. Jorå, och visst är det väl så att det står ett gäng unga grabbar precis framför. Hmmm, undrar vad de snackar om ikväll? :-) Det får man väl lov att bjuda småkillarna på ha ha…

Så här såg stassen ut när den satt som den skulle…(blött ofixat hår för det orkade jag inte idag)

P1130087P1130091P1130093P1130089P1130092P1130086P1130085P1130088P1130090

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Hemska tanke, men du fick mig att skratta ;-) Himla snygg klänning iallafall!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha - förlåt men jag ser det framför mig :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj! oj! Men väldigt fin när den sitter som den ska :) Kram

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja så det kan gå..farliga kläder. :-D

    kram och må så gott!
    L

    SvaraRadera
  5. Förlåt att jag skrattar, men nu gjorde du min dag och säkerligen killarnas också.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha - inget kul där och då, men vilken rolig historia! Snygg är den i alla fall - säkert kring midjan också :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Håller med de andra, kul men hu så pinsamt!!! Det är dessa händelser man tänker tillbaka på och skrattar åt, men när de hände skrattar man inte...
    Hur som helst, klänningen är supersnygg, när den sitter på plats! Kram

    SvaraRadera
  8. ha ha ha!! Jag fick mej ett gott skratt i alla fall! Och superfin ar den pa dej! kram:)

    SvaraRadera
  9. Even with the weak translation, I understood the story and could not help but laugh. One of life's embarrassing moments.
    I hope that you recovered;)

    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  10. Ha ha sköning;) Vilken story!=) men snyyyygg klänning på snygga dig!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  11. Haha! Hjälp vad hemskt! Kul för killarna :)) Kram

    SvaraRadera
  12. Hi hi, ja igår just då var det mindre kul men vad sjutton, klart man skrattar åt det. Är ju inte "the end of the world" precis. Det bjuder jag på :-). Tar nog bh nästa gång i a f

    Tack för era kommentarer om klänningen. Den är superskön och jag trivs i den ändå, trots längden :-)

    Karen: Glad you understood the poor Google translate. I recovered fine. One have to laugh about it since there was nothing to do about it :-) I gave a couple of boys a good laugh anyway and you blog readers aswell hi hi

    Big hugs/Stora kramar

    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar