VivanDivan

VivanDivan

lördag 30 juli 2011

Allt är bara blött, blött, blött

God morgon söta vänner! Fy vad det har regnat och stormat här senaste dygnet. Fullkomligt vräkt ner. Jag stannade kvar i husvagnen hela dagen. T och Felix for iväg en sväng men jag hade superont i huvudet och tjejerna ville hellre ta en softardag och titta på TV, rita och spela lite spel. Jag passade på att läsa lite och utöver det blev det inte mycket gjort alls. Började på en ny bok, “Okänt offer” av Tana French. Få se hur den är…Någon som läst den?

P1140115

Uttråkad liten tjej tittar på TV

P1140097

T och Felix kom tillbaka från sin lilla tur med en sån där “värmare” och det behövs verkligen nu för det är både fuktigt och kyligt.

P1140125

Vi hade tända ljus hela dagen i förtältet för att få lite mys och hålla fukten borta. Allt blir så himla fuktigt när man bor såhär och det är regnväder. Blä och fy…

P1140100

T ville absolut grilla så det var bara att sätta upp parasollet för att skydda mot spöregnet. Lite komisk bild faktiskt men så typiskt Sommarsverige…Felix övervakar i mina skor

P1140102

Yatzy är ganska kul när man sitter inne och har tråkigt. Blev några rundor igår

P1140112

Lite film på datorn fick det bli…

P1140104

Först jag och Emilia men sen anslöt Felix också

P1140110

“Skönheten och Odjuret, den förtrollade julen” stod på bio-schemat. Passade ju bra för i det här vädret kan man ju bara tänka på den annalkande hösten och julen…

P1140111

Hur trist som helst…

P1140118

Idag hade vi tänkt åka till Lådbilslandet om det slutat regna men jag vete sjutton. Har regnat hela natten och är helmulet just nu. Misstänker att vi skjuter upp det till imorgon då det ska bli bättre väder. Litar dock inte på väderleksrapporterna för fem öre för de ändras ju hela tiden…

Ha nu en skön dag bloggisar. Blir det såhär idag också ska jag surfa lite på höstmode. Inte utan att man blir lite sugen på det en sån här dag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Oj nu är det faktiskt lite synd om er :( Håller tummar för sol!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååå fy!!!! Era stackare!!!!

    Här på Orust är det strålande solsken och 30 grader......varit hela veckan...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Idag är vår sista dag på Öland och det skulle ju bli bättre väder då, men det verkar ju inte så, men vi får HOPPAS att det klarnar upp!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Fy vilket trist väder! Jag hoppas verkligen att det klarna upp och ni får se lite sol snart!
    Här vräker det ner också, men det är lättare när man sitter hemma...

    På bilderna ser det ut som barnen myser i alla fall :-)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Usch och fy! Så trist väder har vi i Lundatrakten med men jag är åtminstone imitt hus.
    Håller tummarna för uppehåll idag så ni slipper sitta inne en dag till.

    SvaraRadera
  6. Men så tråkigt...tyvärr har vi detsamma men jag säger som ovanstående Fenxu att jag är ju inomhus..

    kram och hoppas att solen tittar fram!

    SvaraRadera
  7. Hej, trist väder här i Blekinge också.Men lite sol har du haft, du är ju jättebrun.hoppas på sol o värme NU.Mvh Lena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar