VivanDivan

VivanDivan

söndag 3 juli 2011

Bortglömd rutig sak…hmmm…och lite god grillsås…

God morgon alla fina! Hur har ni det denna söndag? Här stormar det ute men ännu inget regn. Igår kväll grillade vi kycklingspett och jag tänkte att jag skulle göra en lite fräsch sås till och den blev så god så jag måste slänga ut receptet här. (mitt påhittade hoprörda).

creme fraiche

lite olivolja

en vitlöksklyfta

blandade färska örter (jag tog timjan, dill, persilja, basilika, gräslök och salvia som är det jag har i krukorna just nu).

salt och peppar.

Enkelt och smaskens

Funkar toppen som dipsås också obviously :-)

P1120900

Blev jättegott med grillspetten och en fräsch sallad med vattenmelon, gurka och fetaost.

P1120902

Igår insåg jag att jag glömt bort ett plagg jag köpte för ett tag sedan med hjälp av fina Josanne som hittade den i min strlk då den verkar tagit slut nästan överallt. Usch, får nästan dåligt samvete att glömma en sån söt liten sak. Kan det tyda på att jag shoppar för mycket…suck…

Odd Molly wunder underdress i mid pink strlk 1. Superskön i sommarsolen. Lite dåliga bilder som jag tog när jag och Emilia var förbi mina föräldrar en snabbis igår. Inte världens bästa bilder dock men klänningen är ju det ni ska se så… :-)

P1120888P1120889P1120892P1120890P1120896P1120894P1120893

Ha nu en fin dag alla söta så hörs vi. Nu ska jag och T kika på den andra filmen som han hyrde i fredags. Återkommer med recensioner sen.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Hej! Undrar om du vill sälja din Fonda i chalk??
    Mvh Viktoria
    viksjo@edu.gislaved.se

    SvaraRadera
  2. mm så gott det ser ut...mmm. Snart dags för lunch här tror jag? :-)

    Ha en jättefin söndag,
    kram

    SvaraRadera
  3. Å vad du ser somrig och fin ut :) Jag ska snart ut och lufta mitt Mallisfynd för det är för kallt för kort klänning. Buhu - jag som äntligen har bruna ben ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har den fina i grått och letar febrilt efter den rosarutiga. Skitfräsch är du! Kram

    SvaraRadera
  5. Viktoria: Se mitt mail :-)

    Lingon: Mmm, det var det :-)

    Frösötös: Långklänning är ju toppen då. Men ibland är det värt att frysa hi hi...

    Linda: Jag har också den grå. Verkar som den rutiga var rätt sällsynt. Ska hojta om jag ser den...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar